دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1398 - 09:53

آمریکا با دلارهای سعودی 3 هزار تروریست به عربستان اعزام می‌کند

دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد سه هزار نیروی ارتش تروریستی خود را علاوه بر نیروهایی که در گذشته اعزام کرده بود، به عربستان اعزام کند.
کد خبر : 430240

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد هزاران نیروی تروریست دیگر را برای پشتیبانی از عربستان در برابر تهدیدات منطقه به این کشور اعزام می‌کند. این اقدام پس از آن انجام می‌شود که تأسیسات نفتی شرکت آرامکو ماه گذشته به وسیله جنبش انصارالله و در پاسخ به تجاوز مکرر ائتلاف سعودی به نقاط مختلف یمن هدف قرار گرفت.


پنتاگون با اتهام‌زنی به کشورمان درباره دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو تأکید کرد که با اعزام 3 هزار نیروی تروریست دیگر با هدف تقویت توان دفاعی عربستان در مقابل حملات ایران موافقت شده است. این در حالی است که ایران بارها دست داشتن در این حملات را تکذیب کرده است.


مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت: علاوه بر نیروهای آمریکایی دو گردان هوایی به همراه جنگنده، سامانه‌های پدافند هوایی، دو باتری موشک‌های پاتریوت و سامانه ضد موشکی و رهگیری موشک‌های بالستیک از نوع تاد به عربستان ارسال می‌شود.


به گزارش آنا، حملات موشکی و پهپادی به تأسیسات نفتی «بقیق» وابسته به شرکت آرامکو باعث کاهش نیمی از تولیدات نفتی این شرکت سعودی شده است.


عربستان هزینه نیروهای آمریکایی را پرداخت می‌کند


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز اعلام کرد که واشنگتن با هدف کمک به عربستان، نیروهای تروریست خود را به این کشور اعزام می‌کند.


وی افزود: ریاض موافقت کرده است هزینه هر کاری را که برای این کشور انجام می‌شود، پرداخت کند.


از سوی دیگر برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بامداد امروز گفت که عربستان شریک امنیتی آمریکا است و واشنگتن با ریاض منافع مشترکی دارد.


وی افزود: بسیار مهم است که منطقه بتواند به توان بازدارندگی در مقابل تهران دست یابد و جامعه بین‌الملل باید ایران را بازخواست کند.


هوک با بیان اینکه ایران باید همانند دیگر کشورهای جهان رفتار کند، مدعی شد: اگر ایران چنین رفتاری نداشته باشد، شاهد فروپاشی اقتصادش خواهد بود و تا زمانی که ایران دیپلماسی را با خشونت پاسخ دهد، به فشارها علیه تهران ادامه داده خواهد شد.


فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران درباره تصمیم واشنگتن برای اعزام تروریست و تجهیزات بیشتر به عربستان گفت: این اقدام سبب خواهد شد تا عربستان در جایگاه بهتری قرار بگیرد و در تقویت امنیت عربستان مشارکت خواهیم کرد تا این کشور بتواند از خود دفاع کند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته