دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1398 - 11:19

هشدار رئیس‌جمهور عراق درباره عواقب تجاوز ترکیه به خاک سوریه

رئیس‌جمهوری عراق با هشدار درباره عواقب تجاوز نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه، از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از بروز فاجعه موضع واحدی اتخاذ کنند.
کد خبر : 430049

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سومریه‌نیوز، برهم صالح با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر به تجاوز نظامی ترکیه به مناطق تحت کنترل کُردها در شمال شرق سوریه واکنش نشان داد و نوشت: نفوذ نظامی ترکیه به سوریه یک تنش‌آفرینی خطرناک است که به یک فاجعه انسانی منجر خواهد شد. 


وی با بیان اینکه عملیات نظامی ترکیه ظرفیت تروریست‌ها را برای سازماندهی دوباره عناصر باقی‌مانده خود افزایش می‌دهد و خطری برای امنیت منطقه و جهان به شمار می‌رود، افزود:‌ جامعه بین‌الملل باید برای جلوگیری از بروز فاجعه متحد شود و از راه حل سیاسی برای کاهش درد و رنج شهروندان سوریه ازجمله کردها حمایت کند تا آنها در صلح، امنیت و کرامت از حقوق خود برخوردار شوند.


به گزارش آنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته دستور آغاز عملیات نظامی جدیدی را در شمال سوریه داد و خود نیز فرماندهی اتاق عملیات را برعهده گرفت. وی نام رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  جلوگیری از ایجاد گذرگاه تروریستی در مرزهای جنوبی است.


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته