دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1398 - 19:00

خداحافظی کیهانی با دوومیدانی/ روزهای بلاتکلیفی ادامه دارد؟

دوران ریاست کیهانی در فدراسیون دوومیدانی به پایان رسیده و در چند روز آینده سرپرست این فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان انتخاب می‌شود.
کد خبر : 429783
AG8I0713.jpg

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دوران چهارساله ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی 15 شهریورماه سال جاری به پایان رسید. البته کیهانی با بیان اینکه شروع فعالیتش در این فدراسیون از 15 مهرماه سال 94 بوده است، همچنان به عنوان رئیس مشغول به کار است. از طرفی مسابقات قهرمانی جهان فرصت خوبی بود تا او تا پایان این رقابت‌ها در فدراسیون حضور داشته باشد و تغییر و تحولات در رأس فدراسیون به بعد از مسابقات جهانی موکول شود. 


رقابت‌های قهرمانی جهان با نتیجه نه چندان موفق برای دوومیدانی به پایان رسید؛ مهدی پیرجهان و حسن تفتیان نمایندگان ایران در مسابقات جهانی در همان مرحله مقدماتی حذف شدند. احسان حدادی هم دیگر نماینده ایران در حالی که شانس اول ایران برای کسب مدال بود به مرحله فینال صعود کرد اما با قرار گرفتن در جایگاه هفتمی به کار خود پایان داد. 


شماره معکوس برای کیهانی به صدا درآمد


حالا پس از پایان مسابقات قهرمانی جهانی، شماره معکوس برای رئیس فدراسیون دوومیدانی به صدا درآمده است. طبق گفته شروین اسبقیان در یکی دو روز آینده سرپرست این فدراسیون مشخص خواهد شد. پیش از این صحبت از حضور علیرضا خسروی که مدتی به عنوان سرپرست در فدراسیون وزنه‌برداری مشغول به کار بود، شنیده می‌شود اما خبرهایی هم از گوش و کنار می‌رسد که وزارت ورزش و جوانان چندان تمایلی به حضور خسروی در فدراسیون دوومیدانی ندارد. 


رشته دوومیدانی در چند سال گذشته با حواشی زیادی روبه‌رو بوده است. ورزشکاران این رشته به دلیل وعده‌های محقق نشده رئیس فدراسیون به شدت ناراضی هستند. پیشکسوتان و دیگر اهالی دوومیدانی هم انتقادهای زیادی به عملکرد کیهانی در فدراسیون دوومیدانی دارند. 


چند وقت پیش موضوع پاداش‌های بازی‌های آسیایی به یک چالش جدی در این فدراسیون تبدیل شد. کیهانی مدعی بود غیاثی به خواسته خودش بخشی از پاداش بازی‌های آسیایی را به مربیانی که کمتر دیده می‌شوند، پرداخت می‌کند، از طرفی غیاثی هم در برابر این حرف موضع گرفت و اعلام کرد که این پاداش حق اوست و قرار نیست آن را با کسی تقسیم کند! البته حواشی پاداش‌های فدراسیون دوومیدانی به همینجا ختم نمی‌شود و حتی برخی مربیان دوومیدانی مدعی شدند، فدراسیون دوومیدانی  از مربیانی که همراه ورزشکاران به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند تعهد می‌گیرد که در برابر پاداش وزارت ورزش و جوانان هیچ ادعایی نداشته باشند!


شدت حواشی در فدراسیون دوومیدانی در این چند وقت به اوج رسیده و پس از این درگیری‌ها، برخی مربیان و پیشکسوتان از فدراسیون رفتند. ضمن اینکه گفته می‌شود برخی تخلفات مالی هم در این فدراسیون مشاهده شده و دیوان محاسبات حساب‌های فدراسیون را زیر ذره‌بین قرار داده است. 


به هر روی وضعیت دوومیدانی به خوبی نشان می‌دهد که این رشته مادر حال و روز خوشی ندارد. رشته‌ای که در المپیک بیشترین سهم مدال‌آوری را دارد اما در ایران تعداد مدال‌های المپیک آن حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. شاید وقت آن رسیده که در فدراسیون دوومیدانی طرحی نو دراندازند و فکری به حال ساق‌های خسته دوومیدانی‌کاران از شرایط موجود کنند!


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته