دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1394 - 11:11

تعیین تکلیف بائرمن بعد از بازگشت رئیس فدراسیون بسکتبال از آمریکا

سخنگوی فدراسیون بسکتبال گفت: بعد از بازگشت محمود مشحون رئیس فدراسیون از آمریکا جلسه فنی با حضور کارشناسان بسکتبال کشورمان برگزار می شود تا وضعیت بائرمن در تیم ملی مشخص شود.
کد خبر : 42975

ابوالقاسم کیانی در خصوص وضعیت سرمربی تیم ملی بسکتبال بعد از مسابقات آسیایی چین و عدم کسب سهمیه المپیک ریو 2016 به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «در حال حاضر رئیس فدراسیون بدلیل مشکلی که برای قلبش پیش آمده در آمریکا حضور دارد و قرار است تا سه روز آینده با ایران برگردد. انشاالله بعد از حضور وی در ایران جلسه ای با حضور کارشناسان بسکتبال برگزار می شود تا عملکرد کادر فنی تیم ملی مورد بررسی قرار گیرد و نتایج نهایی در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.»


کیانی در مورد وضعیت قرارداد بائرمن با فدراسیون بیان داشت: «مدت قرارداد بائرمن با فدراسیون سه ماهه بود و در حال حاضر او با فدراسیون قرارداد ندارد. علت اینکه قرارداد سه ماهه با بائرمن امضا شد هم عدم تامین منابع مالی قرارداد او از سوی فدراسیون بود. مربیان بزرگ دنیا خواهان دریافت مبالغ زیادی هستند و فدراسیون در شرایط کنونی از نظر مالی در وضعیت خوبی به سر نمی برد و ما مجبور شدیم تا با بائرمن قرارداد سه ماهه امضا کنیم. گرچه فدراسیون هم مایل بود تا قرارداد یکساله با او امضا کند ولی تامین مبلغ قرارداد بائرمن بار مالی زیادی را برای فدراسیون در پی داشت.»


وی در مورد وضعیت تیم ملی برای حضور در المپیک افزود: «ما برای مسابقاتی که در تیر ماه سال آینده برگزار خواهد شد شانس حضور در المپیک را داریم. گرچه کارمان بسیار سخت شد ولی غیرممکن نیست. در این مسابقات 18 تیم از قاره های مختلف دنیا حضور پیدا می کنند و تیم ها در سه گروه شش تیمی تقسیم می شوند. تیم های اول سه گروه به مسابقات المپیک راه پیدا می کنند. این مسابقات در سه کشور مختلف برگزار می شود که تا حالا روسیه، ترکیه و فلیپین برای میزبانی این مسابقات اعلام آمادگی کردند. تیم های سختی در این رقابت های حضور دارند ولی تقریبا ایران با همه این تیم ها بازی کرده است و شناخت خوبی از رقبایش در این مسابقات دارد.»


سخنگوی فدراسیون بسکتبال در مورد آینده این رشته ورزشی با حضور بائرمن بیان داشت: «بائرمن از مربیان بزرگ بسکتبال دنیا محسوب می شود. عده ای از کارشناسان عملکرد مربیان قبلی تیم ملی را بهتر از او می دانند اما باید واقع بینانه به مسائل نگاه کرد. مربیان قبلی تیم ملی مدت دو سال با تیم کار کردند و بعد از دو سال توانستند نتایج خوبی را کسب کنند. مدت زمان حضور بائرمن در ایران تنها سه ماه است، یعنی او در مجموع سه ماه با تیم کار کرده است و در این مدت اندک هم زحمات زیادی برای تیم کشیده است. باید با چنین مربیانی قرارداد بلند مدت بسته شود تا اثرات حضور آنها در تیم ملی مشخص شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته