دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1398 - 20:45
حجت‌السلام قاسمیان در بدرقه زائران دانشجوی اربعین:

ماهیت اربعین تمرین بیعت کردن با امام زمان(عج) است/ لزوم تقویت بُعد نرم‌افزاری راهپیمایی اربعین

رئیس حوزه علمیه مشکات گفت: ماهیت اربعین تمرین بیعت کردن با امام زمان(عج) بوده و باید خود را برای عصر ظهور آماده کنیم.
کد خبر : 429629
photo_2019-10-07_14-57-52.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام غلام‌رضا قاسمیان در مراسم عزاداری ماه صفر و بدرقه زائران کاروان‌های اربعین دانشجویی که امشب در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دادیم. ایشان در صلح با معاویه، خطبه‌ای قرائت می‌کنند و می‌فرمایند با توجه به حدیث پیامبر، أنتَ مِنّی بِمَنزلةِ هارونَ مِنْ مُوسی، من و پدرم امیرالمؤمنین مانند هارون عمل کردیم.


وی عنوان کرد: حضرت یونس(ع) مقداری جامعه خود را رها کرد و در سوره قلم خداوند به پیامبر می‌گوید که با جامعه خود مانند یونس عمل نکنید. البته در جاهای دیگر قرآن کریم از برخی کارهای حضرت یونس حمایت کرده است. 


رئیس حوزه علمیه مشکات بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) غریب بود و مجبور بود بر منطق هارونی عمل کند. ایشان مجبور شد که نرمش قهرمانانه کند چراکه جامعه آن موقع، چنین سیاستی را می‌پذیرفت و امام جامعه باید با آنان همراه می‌شد که به صلاح اسلام همین قضیه بود.


قاسمیان عنوان کرد: منطق حضرت موسی(ع) مبارزه به روشی غیر از نرمش قهرمانانه بود. با گوساله‌پرستی سامری برخورد کرد. موسی(ع) با منطق عبور از رود نیل به دنبال تشکیل حکومت بود.


وی گفت: ماهیت اربعین بیعت کردن است و عزاداری کردن بعد از آن مهم است. اربعین تمرین بیعت کردن با امام زمان(ع) است. خود را برای عصر ظهور آماده کنیم. امیدواریم با حرکتی که یمنی‌ها مقابل آل سعود شروع کرده‌اند سال دیگر با کارت ملی به سفر حج برویم.


این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بیعت با امام حسین(ع) یعنی بیعت با کسی که به دنبال نرمش قهرمانانه نبود و با منطق مقاومت می‌جنگید. منطق مذاکره متعلق به امام حسین(ع) نیست. کسی که منطق عاشورا را مذاکره می‌داند، نمی‌داند که چه می‌گوید!


قاسمیان بیان کرد: حرکت اربعین یکی از کارهای مؤثر عصر جدید است و دشمنان به دنبال تضعیف پیاده‌روی اربعین هستند. مؤمنان همدیگر را از طریق اربعین می‌شناسند چراکه به تعبیر روایات دینی، رفتن به سفر کربلا در اربعین حسینی از نشانه‌های مؤمن است.


وی خاطرنشان کرد: برای کارهای نرم‌افزاری اربعین از الآن برنامه‌ریزی کنید. بر پا کردن موکب‌ها کار سخت‌افزاری است که به‌خوبی انجام شده است. باید به همه بگوییم که در اجتماع عظیم راهپیمایی اربعین شرکت کنند و از نظر نرم افزاری حرکت اربعین را تقویت کنیم.


در این مراسم مهدی دردشتیان مداح اهل بیت(ع) پیش از منبر، اشعار انگلیسی در حمایت از مردم کشمیر و تقبیح جنایات دولت هند و مقاومت حسینی خواند و حاضران با شعار لبیک یا حسین، بر سخنان او مهر تأیید زدند.


در پایان برنامه بدرقه زائران کاروان‌های دانشجویی اربعین، سعید حدادیان به مرثیه سرایی در مدح اهل بیت(ع) و مهدی رسولی به سینه‌زنی پرداخت.


انتهای پیام/4127/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب