دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1398 - 13:30
نسخه به‌روز کتاب حوزه علوم ورزشی؛

کتاب زمان‌بندی تمرین برای ورزش‌ها منتشر شد

نسخه به‌روز کتاب «زمان‌بندی تمرین برای ورزش‌ها» اثر پروفسور تئودور بومپا به‌تازگی روانه بازار کتاب شد.
کد خبر : 429601
83a7d0a5-0381-4520-8bf1-930e9c02ae90.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نسخه به‌روزرسانی شده کتاب «زمان‌بندی تمرین برای ورزش‌ها»، (چاپ جدید کتاب زمان‌بندی و طراحی تمرین قدرتی در ورزش ـ برنامه‌های تمرینی برای اوج قدرت در 35 رشته ورزشی)، اثر «تئودور بومپا» و «کارلو ای بازیچلی» توسط حمید آقاعلی‌نژاد، حمید رجبی، مهدی عباس‌زادگان و بهنام حیدری به‌تازگی از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ترجمه و منتشر شد.


کتاب «زمان‌بندی تمرین برای ورزش‌ها در سه بخش و 15 فصل تدوین‌شده است که ازجمله کتاب‌های پرمخاطب حوزه علوم ورزشی به قیمت 60 هزار تومان است. بخش اول (فصل‌های 1 تا 7) نظریه‌های اصلی اثرگذار بر تمرین قدرتی را مرور می‌کند و توضیح می‌دهد که توان و استقامت عضلانی کیفیت بدنی ترکیبی می‌باشند. بخش اول همچنین توضیح می‌دهد که چرا حرکات ورزشی معینی به نوع معینی از قدرت نیاز دارند و چرا بلند کردن ساده وزنه‌ها بر عملکرد سودی نخواهد داشت.


یک برنامه تمرین قدرتی موفق، به سطح دانش شما در فیزیولوژی قدرت بستگی دارد. اطلاعات موجود در فصل دوم این کتاب با عنوان «پاسخ عصبی عضلانی به تمرین قدرتی» به‌سادگی نشان می‌دهد که افراد با تمامی سوابق ورزشی می‌توانند آن را درک کنند.


مورد جدید در ویرایش سوم، که به‌طور مفصل در فصل سوم این توضیح داده‌شده «تمرین دستگاه‌های انرژی» است که از مثال‌های کاربردی برای نشان دادن تلفیق تمرین قدرتی و متابولیکی در ورزش‌های مختلف استفاده می‌کند. هرچه دانش شما در این زمینه بیشتر باشد، طراحی برنامه‌هایی که منجر به انتقال فواید تمرین قدرتی به مهارت‌های ویژه ورزشی شود آسان‌تر خواهد بود.


فصل چهارم و پنجم این کتاب بر اهمیت بازگشت به حالت اولیه در تمرین قدرتی تأکید می‌کند و حاوی اطلاعاتی در مورد تسهیل بازگشت به حالت اولیه سریع‌تر پس از تمرینات و افزایش سازگاری‌های تمرین به‌ویژه از راه تغذیه مناسب است. از موارد افزوده‌ شده دیگر در این کتاب، فصل هفت نیز تمامی مفاهیم روش‌شناسی مربوط به زمان‌بندی تمرین را توضیح می‌دهد؛ این فصل شما را قادر می‌سازد تا برنامه‌های سالیانه را در ورزش‌های مختلف تحلیل و طراحی کنید. بخش اول با توضیح اصول تمرین و چگونگی کاربرد آن‌ها در تمرین قدرتی به پایان می‌رسد.


بخش دوم (فصل‌های 8 تا 10)، با بحث عناصر طراحی برنامه تمرین قدرتی، یعنی دست‌کاری متغیرهای تمرینی و چگونگی تأثیر آن بر تمرین شروع می‌شود. هر 2 مورد برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت، با تأکید اصلی بر برنامه‌های هفتگی و زمان‌بندی برنامه‌های سالیانه، با جزئیات کامل برای کمک به درک این مفاهیم در تمرین توضیح داده می‌شود. پیشینه مختصری از مفهوم زمان‌بندی نیز ارائه‌شده است. بخش سوم (فصل‌های 11 تا 15)، تمامی مراحل زمان‌بندی قدرت را توضیح می‌دهد. در هر مرحله، بهترین روش‌های تمرینی در دسترس برای ارتقای ورزشکاران به بالاترین سطح ارائه‌شده است.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته