دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1398 - 16:42

ترامپ: ماندن ما در سوریه بیهوده بود/ زمان آن فرارسیده سربازان به خانه بازگردند

رئیس‌جمهور آمریکا به خروج نظامیان تروریست کشورش از سوریه واکنش نشان داد و گفت: زمان آن فرارسیده سربازان به خانه بازگردند.
کد خبر : 429588
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آمریکا قرار بود 30 روز در سوریه باقی بماند ولی اکنون سال‌هاست در آنجا حضور دارد. ماندیم و هرچه بیشتر وارد درگیری‌ها شدیم و به درگیری‌های بیهوده خود ادامه دادیم. 


وی با ادعای اینکه آمریکا توانسته است به خلافت خودخوانده داعش پایان دهد، افزود: وقتی من وارد واشنگتن شدم، داعش در کل منطقه (خاورمیانه) گسترده شده بود، ولی ما توانستیم صد درصد آنها را شکست دهیم و هزاران جنگجوی داعشی را که عمدتاً از اروپا بودند، دستگیر کنیم.


رئیس‌جمهور آمریکا افزود: اروپایی‌ها از پذیرش داعشی‌ها سر باز زدند و گفتند که ما آنها را در آمریکا نگهداری کنیم. من به آنها گفتم «نه» و تأکید کردم که «ما به شما لطف بزرگی کردیم و اکنون می‌خواهید ما آنها را با هزینه‌های سنگین در زندان‌های ایالات متحده نگهداری کنیم».


ترامپ گفت: من به اروپایی‌ها گفتم آنها را برای محاکمه در اختیار شما قرار می‌دهم که گفتند «نه». اروپایی‌ها طبق معمول فکر می‌کند که آمریکا همیشه جور آنها را خواهد کشید و مانند ناتو یا موارد مشابه دیگر عمل می‌کند.


وی افزود: کُردها در کنار ما جنگیدند، اما مبالغ هنگفتی پول و تجهیزات برای این کار به آنها پرداخت شد. آنها چندین سال است که با ترکیه می‌جنگند. من حدود سه سال است که این مبارزه را به تعویق انداخته‌ام و اکنون زمان آن فرارسیده است که ما از این جنگ‌های مسخره و بی‌پایان که بسیاری از آنها قبیله‌ای است، خارج شویم و سربازان خود را به خانه بیاوریم.


رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: ما می‌خواهیم در جایی مبارزه کنیم که به سود ما باشد و تنها بجنگیم تا پیروز شویم. ترکیه، اروپا، سوریه، عراق، روسیه و کردها اکنون مجبور هستند وضعیت را خودشان مشخص کنند و توپ در زمین آنهاست که درباره سرنوشت اسیران داعش در «محله» خود تصمیم بگیرند. آنها سال‌هاست که از داعش متنفرند و با آن مبارزه کرده‌اند.


ترامپ گفت: ما 7 هزار مایل از آنجا فاصله داریم و اگر آنها به نزدیکی ما برسند، داعش را دوباره خرد خواهیم کرد.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب