دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

٢٨سال جیب بری زن ٥٢ ساله

زنی که بیش از نیمی از عمر خود را با جیب‌بری گذرانده است، پس از آزادی از زندان باند دو نفره سرقت تشکیل داد و بار دیگر به جیب بری از ده‌ها تهرانی پرداخت.
کد خبر : 42958

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از اعتماد، رسیدگی به این پرونده از بیستم شهریور امسال با دستگیری یک زن و مرد مشکوک از سوی گشتی کلانتری ١١٧ جوادیه تهرانپارس آغاز شد. در این روز تیمی از ماموران هنگام گشت‌زنی، متهمان را به عنوان سارق دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. در بازرسی از آنها تعدادی گوشی همراه، مدارک شناسایی و عابربانک‌های متعلق به دیگران کشف شد که متهمان با شیوه جیب بری به سرقت برده بودند. به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «جیب بری» تشکیل و برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز تحقیقات هر دو متهم به نام‌های شهین ٥٧‌ساله و میثم ٣٢ ساله بازجویی شدند و به ده‌ها فقره جیب‌بری اعتراف کردند. شهین در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: «من و میثم با هم فامیل هستیم. وقتی از زندان آزاد شدم با هم باند جیب بری تشکیل دادیم. ما در اطراف مراکز تجاری تهران در «بازار شوش»، «نازی آباد» و «بازار تهران» پرسه می‌زدیم و پس از انتخاب مالباخته‌ها، میثم به عنوان «سیاه کن» - فردی که مالباخته‌ها را به بهانه‌های مختلف سرگرم می‌کند تا عضو دیگر باند نقشه سرقت را اجرا کند – به آنها نزدیک می‌شد و سرگرم‌شان می‌کرد. وقتی صحبت‌شان بالا می‌گرفت من به آرامی نزدیک‌شان می‌شدم و جیب‌شان را می‌زدم.»


میثم، دیگر متهم پرونده نیز در بازجویی‌ها اعترافات شهین را تایید کرد تا کارآگاهان به بررسی سوابق آنها در بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار پلیس بپردازند. بررسی‌ها نشان می‌داد شهین از مجرمان سابقه‌دار در زمینه جیب‌بری است و از ٢٨ سال پیش به اتهام سرقت به این شیوه در تهران و سایر شهرها پشت میله‌ها افتاده است. او آخرین بار ٢٦ مرداد سال پیش نیز به اتهام ده‌ها فقره جیب بری دستگیر شده اما پس از آزادی بار دیگر به سرقت روی آورده بود. سرهنگ کارآگاه داوود‌فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزییات پرونده از انتشار تصاویر بدون پوشش متهمان در رسانه‌ها برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی و مالباختگان احتمالی خبر داد و از همه آنهایی که موفق به تشخیص چهره متهمان می‌شوند خواست تا برای پیگیری شکایت خود به پایگاه هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: جیب بری سرقت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته