دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1394 - 09:39

مرکل و دیوید کامرون در لندن دیدار کردند

نخست‌وزیر انگلیس با استقبال از صدراعظم آلمان در لندن، درباره آینده کشورش در اتحادیه اروپا و سایر مسائل گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 42927

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از یورو نیوز، دیوید کامرون،نخست‌وزیر انگلیس که تولد 49 سالگی خود را گذراند، پس از استقبال از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جنوب انگلیس با وی گفت‌وگو کرد.


دیوید کامرون با ابراز خرسندی از حضور مرکل گفت که مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم، سوریه و اتحادیه اروپا در دستور کار مذاکرات قرار داشت.


کامرون وعده داده است که برای ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا تا پایان 2017 رفراندوم برگزار کند و دیدار با رهبران اروپایی را به منظور تضمین اصلاحات در این اتحادیه 28 عضوی در دستور کار دارد. وی قصد دارد تا کمپینی را به منظور ماندن در اتحادیه اروپای اصلاح‌شده برگزار کند اما هشدار داد که نمی‌تواند موفقیت تلاش‌هایش را تضمین کند. کامرون می‌خواهد شرایط عضویت کشورش در این اتحادیه را بار دیگر به مذاکره بگذارد.


نخست‌وزیر انگلیس پیشتر نیز گفته بود: اگر نتوانم آنچه انگلیسی‌ها نیاز دارند بگیرم، پس هیچ چیز را در مورد نقشی که باید ایفا کنم، رد نمی‌کنم چرا که ما به این تغییرات نیاز داریم.


صدر اعظم آلمان از انگلیس خواسته است که در اتحادیه اروپا بماند اما از کامرون خواهد خواست تا موقعیت خود را تشریح کند. از سوی دیگر مساله بحران پناهجویان اروپا ممکن است که بحث دیگری میان رهبران انگلیس و آلمان باشد. مرکل به دلیل اتخاذ سیاست درهای باز به شدت تحت فشار داخلی قرار دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته