دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1394 - 09:51

توافق آمریکا و روسیه برای ازسرگیری مذاکرات بر سر امنیت هوایی سوریه

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد روسیه پذیرفته است که بر سر امنیت هوایی در جریان بمباران مواضع داعش در سوریه با آمریکا مذاکره کند.
کد خبر : 42925

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: به‌زودی گفت‌وگوهای دو طرف آغاز خواهد شد.


روسیه و آمریکا 1 اکتبر به‌صورت ویدئو کنفرانس درباره امنیت هوایی با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده بودند ولی مقام‌های آمریکایی می‌گویند که پس از این تاریخ، از مسکو پاسخی دریافت نکرده‌اند.


آمریکا و متحدانش در ناتو پیشتر درباره نقض حریم هوایی ترکیه به‌وسیله جنگنده‌های روسیه هشدار داده بودند. همچنین مقام‌های پنتاگون اعلام کرده بودند که دست‌کم در یک مورد، دو جنگنده آمریکایی مجبور شدند برای حفظ «فاصله امن» و برای پیشگیری از نزدیک شدن بیش از حد به جنگنده‌های روس بر فراز سوریه عملیات بمباران را متوقف کنند و تغییر جهت دهند.


از سوی دیگر شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گزارش کرد: حملات هوایی جداگانه دو کشور در سوریه این نگرانی را ایجاد کرده است که به صورت تصادفی، برخوردی میان جنگنده‌های روسیه و آمریکا رخ بدهد. احتمالا دو طرف بر سر این موضوع گفت‌وگو خواهند کرد که چه مقدار فاصله میان جنگنده‌های آمریکایی و روس باید در نظر گرفته شود و کادر پرواز باید با چه زبان و فرکانسی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.


«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (جمعه) روسیه را متهم کرد که عملیات آن‌ها در سوریه اشتباه است و منجر به شعله‌ور شدن آتش جنگ داخلی و افراط‌گرایی می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته