دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار سلامی مطرح کرد:

فلسفه رسانه‌های غربی دشمن‌ساز است/ ضرورت اعتبارزدایی از رسانه‌های دشمن با تکیه بر 2 عنصر اعتبار و اعتماد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر ضرورت اعتبارزدایی از رسانه‌های دشمن با تکیه بر 2 عنصر اعتبار و اعتماد تأکید کرد.
کد خبر : 429225
_MID0235.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آیین گرامیداشت «مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با جنگ نرم» پیش از ظهر امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.


در بخشی از این مراسم از فعالیت‌های مرضیه هاشمی، مجری شبکه پرس تی‌وی که سال گذشته مدتی را در ایالات متحده آمریکا زندانی بود، تقدیر به عمل آمد. هاشمی در سخنان کوتاهی با بیان اینکه در جریان بازداشتش در آمریکا، مجموعه خانواده صداوسیما زحمات فراوانی برای روشنگری در این زمینه کشیدند، گفت: خدا را شکر می‌کنم که فرصتی در اختیار من قرار داد تا در جمهوری اسلامی ایران و در خط مقدم جنگ نرم علیه ظالمان فعالیت کنم. ما وظیفه داریم صدای مظلومان منطقه و عالم باشیم و إن‌شاءالله بتوانیم با بهترین روش و به‌گونه‌ای که خدا از ما راضی باشد، این کار را انجام دهیم.


گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای برون‌مرزی صدا و سیما در مقابله با جنگ نرم


در ادامه عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه برای تقدیر از این مجری تلویزیونی روی سن آمدند. اهدای تابلویی با تصویر مرضیه هاشمی و لوح تقدیر به این مجری شبکه پرس تی‌وی پایان‌بخش نکوداشت وی بود. همچنین تکه‌ای از پرچم حرم حضرت زینب(س) نیز به عنوان تبرک به هاشمی اهدا شد.


در ادامه این مراسم، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شاید تعداد رسانه‌های دشمن از ‌رسانه‌های ما بیشتر باشد، اما اگر رسانه‌های ما در فضای حقیقت حرکت ‌کنند، میدان جاذبه آن‌ها بسیار گسترده‌تر خواهد بود. اتفاقات عالم پژواکی است از آنچه در ذهن شکل می‌گیرد پس هر کسی که بهتر بتواند اذهان را مدیریت کند، در نبرد رسانه‌ای موفق‌تر است.


سردار حسین سلامی با اشاره به این که جغرافیای جنگ رسانه‌ای با جغرافیای جنگ‌های معمول تفاوت دارد، گفت: پیروزی حق در این نبرد رسانه‌ای مهم است، اما در کنار آن روش‌هایی که ما برای ارائه حقیقت به مخاطبان انتخاب می‌کنیم نیز اهمیت دارد. روش‌ها مثل ارزش‌ها مهم هستند. اگر روش‌ها با ارزش‌ها و هماهنگ باشد و نگرش‌ها و افق دید ما در مسیر حق باشد آنگاه بر صفحه دل‌ها می‌نشیند چراکه با فطرت انسان‌ها هماهنگ است.


گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای برون‌مرزی صدا و سیما در مقابله با جنگ نرم


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این که معماری جهان جدید بر اساس معماری اذهان است، گفت: رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مقدمه متن استراتژی امنیتی آن کشور نوشته است که قرن بیست و یکم «قرن شتاب در نزدیک شدن قاره‌ها به هم و متراکم شدن جهان» است؛ در این وضعیت، «همه شهروندان عالم» باید سه خصوصیت مشترک داشته باشند: اول، داشتن عقاید مشترک؛ یعنی همه عالم دارای جهان‌بینی مشترک باشند و تصویرشان از آموزه‌های مثبت و منفی و مصداق این آموزه‌ها یکسان باشد.دوم، در یک زمان یکسان اطلاعات یکسانی را دریافت کنیم این همان مدیریت ادراک است که بر مبنای آن، در یک موضوع داده‌های مشترکی در ذهن افراد شکل می‌گیرد. سوم این که  همه شهروندان عالم هم مصرف‌کننده کالاهای یکسان باشند.


وی افزود: این جهانی است که توسط رئیس‌جمهور سابق آمریکا توصیف می‌شود، اما در مقام توصیف باقی نماند و توسط رسانه‌ها پیاده‌سازی شد. در نتیجه شاهد شکل‌گیری دو جهان هستیم. جهانی که عدالت، جنگ، تروریسم، حقوق بشر و مناسبات بین‌المللی را به گونه‌ای تعریف می‌کند که کشتار و له کردن کودکان یمنی و فلسطینی دفاع مشروع تعریف شده و دفاع فلسطینی‌ها و یمنی‌ها از خاکشان تروریسم خوانده می‌شود. این «واقعیت» است اما «حقیقت» نیست.


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز رسانه آیینه جهان مدرن است. رسانه ارزش‌های یک نظام خاص را می‌سازد، توصیف می‌کند و تا ذهن مخاطب آن را حمل می‌کند. نظام رسانه‌ای جهان غرب و دشمن مثل خانه عنکبوت پیچیده و شبکه‌ای اما سست است. جغرافیای تأثیر شما به عنوان رسانه‌های برون‌مرزی صداوسیما «فطرت» انسان‌ها است. شما با دو عنصر اعتبار و اعتماد از رسانه‌های دشمن اعتبارزدایی می‌کنید و به همین خاطر پیروز خواهید شد.


گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای برون‌مرزی صدا و سیما در مقابله با جنگ نرم


سلامی تصریح کرد: اگر شما نبودید افکار جهان در تسخیر رسانه‌های غربی بود، اما می‌بینید که امروز عقب‌نشینی کرده‌اند و قفل شده‌اند. فلسفه رسانه‌های قدرت‌های بزرگ و شیطانی در هر عصری ترویج جاهلیت مدرن برای بردگی انسان‌هاست. این فلسفه دشمن‌ساز است. آمریکایی‌ها خودشان می‌گویند که به جایی رسیده‌اند که در هر حوزه‌ای هرچه بیشتر عمل می کنند بیشتر ضربه می‌بینند. خودشان اعتراف کرده‌اند که این موضوع به خاطر فقدان حکمت و یک رهبری روحانی است. برای یک نظام سیاسی فقدان استراتژی یعنی زوال تدریجی.


وی افزود: در مقابل، فلسفه رسانه‌های ما دفاع از مستضعفان و مظلومان است. این فلسفه موفق است چون دوست و حامی تولید می‌کند و قاعده سطح اتکای قدرت را گسترش می‌دهد. ما امروز در خبر‌رسانی بر قله اعتماد جهانی ایستاده‌ایم. جهان نیاز به شوک دارد. اخبار و مستندهای شما برا‌ی مخاطبان  شوک‌آور هستند؛ فراموش نکنید که کسانی که دروغ زیاد شنیده‌اند برای دریافت حقیقت تشنه‌تر هستند. شما در رسانه و در بین افکار عمومی جهان،هم مرجع  هستید و هم ملجأ. ملجأ هستید چون صدای مظلومان و مستضعفان را به گوش جهانیان می‌رسانید و این ویژگی‌ها به تدریج سیمای رسانه‌ای جهان را تغییر خواهد داد.


رئیس سازمان صداوسیما هم در سخنان کوتاهی با تشکر از مدیران، برنامه‌سازان و خبرنگاران شبکه‌های برون‌مرزی خطاب به آنها گفت: شما عزیزان که روایتگر مظلومیت انقلاب ما، مردم ما و مردم منطقه هستید با در نظر گرفتن دقت، سرعت و کیفیت این مسائل را روایت کنید. ما باید ابعاد  جنگ رسانه‌ای بزرگ را درک کنیم. باید تلاش کنیم مرجعیت رسانه‌ای ما در فضای بین‌المللی حفظ شود. مرجعیت بر اساس برندینگ تعریف می‌شود و ما برای این منظور روش‌هایی را استخراج کرده‌ایم. ما باید برنامه‌های شاخص خودمان را حفظ کنیم. این موضوع هم قواعدی دارد که امیدوارم همچون همیشه مدیران و برنامه سازان ما این قواعد را در دستور کار قرار دهند.


گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای برون‌مرزی صدا و سیما در مقابله با جنگ نرم


عبدالعلی علی‌عسگری اظهار کرد: شما روایتگر واقعیات هستید و باید صدای مظلومیت باشید.در همین راستا باید هجمه‌های رسانه‌ای دشمن تبیین شود. ظلم‌هایی که به ملت یمن و فلسطین و عراق می شود در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی به مخاطبان جهانی ارائه شود. باید مظلومیت مردم سوریه و لبنان و پهلوانی‌های سید حسن نصرالله و بدرالدین حوثی به خوبی روایت شود.


وی افزود: از همه مهم‌تر، باید به خوبی افول و فروپاشی جبهه مقابل را روایت کنیم. امروز جبهه دشمن در حال فروپاشی است و به تعبیر زیبای سردار سلامی سیاست‌های آمریکا در منطقه قفل شده است. جمهوری اسلامی که امروزه یک قدرت منطقه‌ای محسوب می‌شود، در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است و باید این موضوع  را در رسانه‌هایمان تبیین کنید.


گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای برون‌مرزی صدا و سیما در مقابله با جنگ نرم


پخش کلیپ‌هایی از فعالیت شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما و گفتگو با ضیف‌الله شامی وزیر اطلاع‌رسانی یمن از دیگر برنامه‌هایی بود که در این آیین نکوداشت اجرا شد. ضمن این که حسین عزالدین خبرنگار شبکه العالم در ارتباطی مستقیم از جنوب لبنان و مرز این کشور با رژیم صهیونیستی آخرین تحولات منطقه‌ای را برای حاضران تشریح کرد.


تقدیر از خبرنگاران و برنامه‌سازان فعال شبکه‌های مختلف معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما پایان‌بخش آیین گرامیداشت «مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با جنگ نرم» بود.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته