دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فعالیت 15هزار آرایشگاه زنانه غیرمجاز در تهران

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران از وجود 15 هزار آرایشگاه غیرمجاز زنانه در تهران خبر داد و گفت: بی‌شمار بودن تعداد آرایشگاه‌های غیرمجاز زنانه در تهران نظارت و کنترل را در این گونه واحدها سخت کرده است.
کد خبر : 42922

افسرالملوک یاسان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه آموزشگاه‌های آرایشگری تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، افزود: حدود 5 هزار آموزشگاه آرایشگری در تهران وجود دارد.


به گفته وی، متاسفانه بیش‌تر این آموزشگاه‌ها، امور آرایشگری را نیز انجام می‌دهند که این امر خلاف قوانین صنفی است.


یاسان با بیان اینکه ملک تحت اختیار واحدهای آرایشگری باید الزاما تجاری و اداری باشد، اما آموزشگاه‌ می‌تواند در محل مسکونی هم دایر شود، تصریح کرد: هر آموزشگاه ماهانه به طور متوسط 30 هنرجو تربیت می‌کند که این افراد عموما بدون دریافت جواز کسب در اتاقی از منزل مسکونی خود امور آرایشگری را انجام می‌دهند و همین آرایشگاه‌های بدون جواز، کنترل را از دست ما خارج کرده است.


رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران تعداد آرایشگاه‌های زنانه دارای پروانه کسب در تهران را هزار و 200 واحد اعلام و تاکید کرد: متاسفانه پیک‌های آگهی‌ و تبلیغات محلی نیز جواز آرایشگاه‌های خانگی و غیرمجاز شده‌اند، چرا که این آرایشگاه‌ها به راحتی برای جذب مشتری خود در این نشریات تبلیغاتی آگهی می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته