دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1398 - 14:12
سجادیان در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

چاپ مقالات برتر بخش علمی جشنواره قصه‌گویی در مجلات معتبر دانشگاهی

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از چاپ مقالات برتر بخش علمی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در مجلات معتبر دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 429087
سجادیان.jpg

سیده نسرین سجادیان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در رابطه با ویژگی‌های بخش علمی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی اظهار کرد: بخش علمی جشنواره امسال تفاوت‌هایی با سال گذشته دارد که عموماً به توسعه توانمندی‌های مخاطبین و گسترش تبلیغات در حوزه مربوطه منجر شده است.


وی افزود: به منظور بالابردن سطح علمی همکاران‌مان در کانون در وهله اول و همچنین سایر مخاطبان جشنواره، فیلم آموزشی با عنوان «روش نوشتن صحیح مقاله علمی» با تدریس دکتر مریم جلالی، دبیر علمی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آماده کرده‌ایم که از طریق سامانه فراگیر آموزش ویژه همکاران شاغل در کانون و سایت جشنواره ویژه سایر علاقه‌مندان در دسترس است.


مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین به چاپ مقالات برتر بخش علمی این جشنواره اشاره کرد و گفت: یکی از امتیازاتی که برای مقالات برگزیده در نظر گرفته‌ایم این است که با توجه به برخورداری از کیفیت لازم آنها را در یکی از مجلات علمی معتبر دانشگاهی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان وابسته به دانشگاه شهید بهشتی چاپ خواهیم کرد. همچنین مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته آثار برگزیده بخش مقاله‌نویسی به صورت پوستر در نمایشگاه آثار پژوهشی که همزمان با ویژه‌برنامه هفته پژوهش تشکیل خواهد شد، نمایش داده می‌شود، ضمن اینکه همزمان با بخش نمایشگاهی، در مراسم ویژه‌ای که تشکیل خواهد شد از برگزیدگان جهت ارائه آثار دعوت به عمل خواهد آمد.


سجادیان ادامه داد:‌ برگزاری کارگاه‌های تجربی و تخصصی از دیگر اقداماتی است که مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری به آن اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به حضور افراد شاخص در حوزه قصه‌گویی و در سطح بین‌المللی، تلاش می‌کنیم تا در کنار اساتیدی که از دانشگاه‌ها برای برگزار کردن کارگاه دعوت می‌شوند، از قصه‌گویان خارجی و قصه‌گویان با تجربه کانونی نیز برای برگزاری کارگاه‌ها استفاده کنیم.


وی گفت:‌ یکی دیگر از بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که سال گذشته با استقبال چشمگیری از سوی علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی مواجه شد، نشست‌های تخصصی بود که در رابطه با قصه و قصه‌گویی توسط اساتید مجرب دانشگاهی و همچنین مدرسان قصه‌گویی خارجی برگزار شد.


مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رابطه با برگزاری این نشست‌ها در دوره بیست و دوم نیز یادآور شد: همچون سال‌های گذشته در بخش علمی جشنواره همزمان با ایام اختتامیه نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد، لیکن شکل برگزاری این نشست‌ها تغییر کرده و سعی داریم تا با دعوت از صاحب‌نظران و متخصصین رشته‌های مختلف، نشست‌ها در قالب پنل و مناظره‌های علمی برگزار شود تا از جوانب گوناگونی به این موضوع بین رشته‌ای نگاه شده و نظریه‌های مرتبط مطرح شود.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته