دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1394 - 15:38

بازتاب شهادت سردار «همدانی» در رسانه‌های عربی

رسانه‌های عرب‌زبان در گزارش‌هایی به شهادت سردار «حسین همدانی» از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران که به عنوان مستشار نظامی در سوریه حضور داشت، پرداختند.
کد خبر : 42883

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری شبکه خبری «العربیه» ازجمله رسانه‌های عربی بود که در دو گزارش مجزا خبر شهادت سردار «حسین همدانی» را مخابره کرد.


براساس این گزارش، «العربیه» ابتدا به انتشار خبر شهادت این سردار ایرانی در «حلب» سوریه پرداخت و در گزارش دوم به استناد گزارش منابع رسانه‌ای وابسته به سپاه، اقدام به انتشار بخشی از فعالیت‌ها و مناصب وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرد.


«العربیه» نوشت: «همدانی» یکی از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران ایران و مسئول گروهی از پاسداران اعزامی ایران به سوریه بود. وی روز پنج‌شنبه در یکی از مناطق شهر حلب به دست نیروهای داعش کشته شد.


در این گزارش آمده است: ایران اعلام کرده است که «همدانی» در سوریه از نیروهای حزب‌الله حمایت و پشتیبانی می‌کرد.



پایگاه خبری شبکه «الجزیره» نیز در گزارشی نوشت : در حالی که گزارش‌هایی از وجود صدها مبارز ایرانی در سوریه منتشر می‌شود، اخبار رسیده حاکی از کشته شدن «حسین همدانی» از فرماندهان سپاه ایران در سوریه است.


به‌نوشته «الجزیره»، وی در هنگام انجام ماموریت استشاری خود به‌وسیله نیروهای گروه داعش در منطقه‌ای در شهر حلب سوریه کشته شد.


این شبکه خبری به نقل از خبرگزاری «آناتولی» گزارش کرد: «همدانی» معاون سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و مسئول اجرایی عملیات گردان‌های «فاطمیون» و «زینبیون» بود که در سوریه و در حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور با گروه‌های تروریستی می‌جنگیدند.



از سوی دیگر پایگاه خبری «الیوم‌السابع» در گزارشی نوشت: مستشار نظامی ایران در حلب سوریه و به دست نیروهای داعش کشته شد.


این پایگاه خبری می‌نویسد: سردار «همدانی» یکی از بنیان‌گذاران سپاه منطقه غرب ایران به‌ویژه استان همدان و کردستان و از فرماندهان جنگ تحمیلی بوده است. این فرمانده عالی‌رتبه سپاه، تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص) و مشاور فرمانده کل سپاه و جانشین قرارگاه امام حسین (ع) را در کارنامه داشت.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته