دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1394 - 15:07

پیام تسلیت رؤسای قوای مجریه و مقننه در پی شهادت سردار همدانی

رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین وزیر دفاع با صدور پیامی، شهادت سردار حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفتند.
کد خبر : 42875

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری باصدور پیامی شهادت سردار حسین همدانی را تسلیت گفت.


در متن پیام روحانی آمده است: شهادت فرمانده دلاور سپاه اسلام، سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی که در حراست از حرم اهل بیت علیهم‌السلام و هنگام مأموریت مستشاری برای تقویت جبهه مقاومت اسلامی در نبرد با گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها به لقاء حق نائل شد؛ فقدانی بزرگ و اندوهی عمیق آفرید.


رئیس جمهوری در پیام خود افزوده است: کارنامه خدمات و مجاهدت‌های آن شهید عزیز از مبارزات نهضت اسلامی و مقابله با جریان طاغوت و نفاق در مناطق غربی کشور، تا ایفای نقش برجسته در تشکیل شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی موفق عملیات‌های مختلف دفاع مقدس و رده‌های مختلف سپاه؛ و سرانجام شهادت در راه خدا، مصداق تحقق آیه شریفه 《و الذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح به الهم و یدخلهم الجنة عرف‌ها لهم》 است.که شهادت، نه نوعی از مرگ، بلکه سعادت و حیات پایداری است که خداوند متعال برای بندگان خاص خویش وعده فرموده است.


همچنین در این پیام آمده است: این‌جانب شهادت این فرمانده دلاور را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا، نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم ملت ایران تبریک و تسلیت گفته، برای آن مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل علو درجات، برای هم‌رزمان غیورش صبر و سرافرازی و برای بازماندگان محترم شکیبایی و اجر الهی مسئلت می‌نمایم.


پیام رئیس مجلس


همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی شهادت سردارهمدانی را تسلیت گفت.


علی لاریجانی در پیام خود آورده است: کاروان شهدای بزرگوار انقلاب بار دیگر یکی از فرزندان و یاران خدوم ملت ،فرمانده دلاور و سردار سرافراز حسین همدانی را همراه خود ساخت .


وی در پیام خود گفت: سردار رشید سپاه و فرمانده ارشد دفاع مقدس شهید حسین همدانی طی سالهای متمادی ودر عرصه های دشوار و حساس و سنگرهای نبرد به دفاع از آرمانهای اسلام ، انقلاب و رهبری اهتمام فراوان داشتند که فرماندهی ردهای مختلف در سپاه از جمله سپاه حضرت رسول(ص) تهران بخشی از این تلاش‌ها بود.


لاریجانی تأکید کرد: شهید همدانی به عنوان مستشار ارشد سپاه پاسداران و مدافع حرم حضرت زینب (س) در مبارزه با دشمنان تکفیری انجام وظیفه می‌کرد ودر امتداد ایثار خویش سرانجام در حین ماموریت دفاع از حرم توسط نیروهای داعشی و در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید


پیام وزیر دفاع


سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی شهادت سردار حسین همدانی در سوریه را به محضر فرماندهی معظم کل قوا،ملت شهید پرور ایران، خانواده معظم و همرزمان این شهید گرانقدر تبریک و تسلیت گفت.


سردار دهقان در این پیام با تجلیل از نقش ارزنده شهید همدانی در دوران مبارزه علیه رژیم ستم شاهی، حماسه دفاع مقدس، در جریان مبارزه با تروریسم تکفیری -صهیونیستی و دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(ع) از وی به عنوان مجاهدی راستین که همواره در خط امام (ره) و رهبری(مدظله العالی) بوده و یکی از سرداران سرافراز جبهه جهاد و مقاومت یاد کرد که با نثار خون پاکش اعلام کرد که جهاد، مقاومت و شهادت در راه خدا تا نابودی تروریسم تکفیری-صهیونیستی و صهیونیسم اشغالگر ، متجاوز و جنایتکار ادامه دارد.


در این پیام تصریح شده است: خون پاک این شهید گرانقدر و همه شهدای عظیم الشأن مقاومت در سوریه ، لبنان ، فلسطین ، یمن و سایر بلاد اسلامی افشاء کننده چهره کریه نظام سلطه و جاهلیت قرن بیست یکم است.


در ادامه این پیام آمده است: بی‌تردید با شهادت شهید حسین همدانی عزم رزمندگان جبهه مقاومت برای ریشه کن کردن تروریسم و صهیونیسم مصمم و مستحکم‌تر خواهد شد.


وزیر دفاع در این پیام با هشدار به حامیان تروریسم‌های تکفیری -داعشی صهیونیستی تأکید کرده است آنان را در جنایات وحشیانه تروریست‌ها شریک جرم می‌دانیم و یک بار دیگر به آنان گوشزد می‌کنیم که عواقب هولناک جنابات تروریست‌های تکفیری-صهیونیستی دیر یا زود دامان آنان را نیز در بر خواهد گرفت و آن گاه دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.


پیام دبیر شورای عالی امنیت ملی


دبیر شورای عالی امنیت ملی و رییس هیات امنای محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت به مناسبت شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه پیامی صادر کرد.


در پیام دریابان علی شمخانی آمده است: روح بلند مالک اشتر دوران، سردار حسین همدانی در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(س) به همرزمان شهیدش پیوست و حسرت بازماندگان از غافله شهیدان را افزون ساخت.
وی افزود: شهادت ایشان که سرداری عالی قدر، استراتژیستی توانا و خار چشم دشمنان و تکفیری های تروریست و حامیان آنها بود ضایعه ای عظیم برای جبهه مقاومت و در عین حال پشتوانه ای برای پیروزی نهایی و استمرار مسیر مقاومت و شهادت است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه می دهد: اینجانب با عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه فرمانده معظم کل قوا، مردم شریف ایران، پیشکسوتان جهاد و شهادت و خانواده مکرم ایشان، علو درجات سردار خستگی ناپذیر را که از بنیانگذاران محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت بود، خواستارم.
شمخانی تصریح کرد: بی شک مبارزه بی امان با تروریسم تکفیری با ریخته شدن این خونهای پاک شتابی مضاعف خواهد گرفت و بانابودی کامل این جریان ضد انسانی انتقام خون این شهید از تروریست های تکفیری گرفته خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته