دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس فوتبال در گفت و گو با آنا:

استفاده از بازیکن 24 ساله جوانگرایی نیست/ تیم ملی مقابل عمان عاجز بود

مربی فوتبال ایران گفت: کارلوس کی روش نسبت به فرصت و پولی که از ایران گرفت تغییرات خاصی در فوتبال ایران ایجاد نکرد.
کد خبر : 42871

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با آنا در مورد تساوی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عمان گفت: «تیم ایران در نیمه اول بازی خوبی انجام نداد و عمانی ها بهتر از ما عمل کردند و بازیکنان تیم ملی حتی از رسیدن به هجده قدم عمان عاجز بودند اما در نیمه دوم شرایط کمی فرق کرد و توانستیم چند فرصت گلزنی روی دروازه عمان ایجاد کنیم. در مجموع بازی خوبی را از تیم ملی شاهد نبودیم و انتظار بازی بهتری را از تیم داشتیم.»


وی در خصوص طلسم 14 ساله نتیجه نگرفتن ایران مقابل عمان در خاک این کشور افزود: «یکسری از تیم ها مقابل تیم های بزرگ نمایش خوبی از خودشان نشان می دهند. برای مثال از زمانی که من به یاد دارم راه آهن همیشه برای پرسپولیس مشکل ساز بوده است. در واقع عمان هم چنین شرایطی را برای ایران ایجاد می کند و این ذهنیت در بازیکنان شکل می گیرد که عمان حریف سختی برای ما است اما این حرف ها تاثیری در بازی ندارد و نتیجه نگرفتن ایران مقابل عمان به عملکرد بد خودمان مقابل این تیم برمی گردد.»


قاسمپور درباره جوانگرایی که کی روش در تیم انجام داده است گفت: «در زمان ما جوانان 16-17 ساله در تیم ملی حضور داشتند. امروز بازیکنی که 23-24 سال سن دارد و در تیم ملی بازی می کند بازیکن جوان محسوب نمی شود. در واقع این بازیکنان از تیم ملی دور بودند ولی چند سال است که در لیگ برتر سابقه بازی دارند. باید قبول کنیم که بازیکن 24 ساله، بازیکن جوان نیست.»


بازیکن ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین در ادامه گفت: «عملکرد این بازیکنان که از آنان به عنوان بازیکنان جوان یاد می‌شود نباید در بازی مقابل تیم های گوام و هند مورد ارزیابی قرار بگیرد. باید منتظر بازی این بازیکنان مقابل تیم های بزرگ باشیم تا ببینیم چه بازی را از خودشان به نمایش می گذارند.»


مربی فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد کی روش در تیم ملی یادآور شد: «در فوتبال ایران هیچ مربی به اندازه کی روش پول نگرفت و فرصت کافی نداشت. کی روش حدود 4 سال است که در تیم ملی مشغول بکار است و این مدت حضور او در تیم ملی، انتظارات را از او بالا می برد، اما به رغم این مسئله در زمان حضور وی در جام جهانی1014 برزیل نتیجه فراتر از انتظاری کسب نکردیم و فوتبال خوبی هم بازی نمی کنیم. متاسفانه او تغییر خاصی در فوتبال ایران ایجاد نکرده است که این موضوع برای من جای سوال دارد.»


وی در پایان گفت: «البته باید نسبت به امکاناتی که در اختیار داریم از سرمربی تیم ملی نتیجه بخواهیم. امکانات ما هم در حد معمول قرار ندارد و باشگاه‌های ما که تشکیل دهنده تیم ملی هستند فاقد امکانات مناسب هستند. باید امکانات را هم در سطح ملی و هم در سطح باشگاهی بالا برد تا بتوانیم شاهد پیشرفت فوتبال ایران باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته