دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربیعی: 4 میلیون نفر دیگر از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون و مصوبه مجلس باید حدود 6 میلیون نفر باید از دریافت یارانه حذف شوند، گفت: بر این اساس باید 4 میلیون نفر دیگر نیز از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند.
کد خبر : 42869

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، علی ربیعی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دیشب سیما با تاکید بر اینکه تا کنون بیش از 2.1 میلیون نفر از حذف قطعی شده‌اند، افزود: حدود 80 درصد حذف‌شدگان به این اقدام وزارت تعاون اعتراضی نکردند و از 20 درصد باقی مانده، نیز نیمی از آنها پس از اعلام اموال، خروج خود از فهرست یارانه‌ها را پذیرفتند.


وی تصریح کرد: 10 درصد باقی اعتراض کنندگان نیز با پذیرش فهرست اموال خود اعلام کردند که مالک آنها هستند، اما در مقابل بیمار سرطانی، دانشجو و یا تحصیلکرده بیکار در خانه هم دارند.


ربیعی درباره ملاک وزارت تعاون برای حذف افراد از سامانه دریافت یارانه نیز گفت: ما درآمدها و هزینه‌ها را در 3 فرمول قرار دادیم که بر اساس آن مسکن، خودرو، میزان درآمد و حتی سفر می‌تواند دارایی فرد محسوب شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما از طریق پایگاه‌ها به فعالیت‌های اقتصادی دسترسی داریم، اما به حسا‌ب‌های بانکی سرک نکشیدیم.


ربیعی با بیان اینکه شیوه اعتراض به حذف یارانه‌ها بسیار روان شده است، بیان کرد: فرد اموال خود را اعلام می‌کند و ما نیز از وی تعهد می‌گیریم که در صورت عدم اثبات آنها باید میزان پرداختی یارانه‌ها را بازگرداند. در مرحله آخر هم به تحقیقات میدانی خواهیم رفت که البته تا کنون به این مرحله ورود نکرده‌ایم.


وی خاطرنشان کرد: در کرج بسیاری یارانه‌های خود را به بهزیستی دادند و از این طریق سالانه 5 میلیارد تومان در اختیار بهزیستی کرج قرار گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته