دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1398 - 14:48

کتاب «قدم عاشقی» در آستانه اربعین خواندنی شد

جدیدترین اثر حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی با موضوع اربعین و با عنوان «قدم عاشقی» روانه بازار نشر شد.
کد خبر : 428645
3257459.jpg

به گزارش گروه فر هنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «قدم عاشقی» که به مناسبت اربعین حسینی تدوین گردید ماحصل سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی است که با همت حسین قاسمی تدوین و تحقیق شد و توسط نشر معارف به بازار کتاب راه پیدا کرد.


این کتاب به جریان عاشورا به عنوان نتیجه تمام نبردهای حق و باطل در طول تاریخ انسانی می‌پردازد که تمام انبیاء و اولیا در این نبرد شرکت داشته‌اند.


به گفته راوی این کتاب این جریان برای تاریخ پس از خود امتداد می‌یابد و تمدن ساز می‌شود. می‌توان تاریخ را به قبل و بعد از عاشورا تقسیم کرد که بعد از عاشورا حرکت کاروان حسینی با هدایت و ولایت امام سجاد(ع) و قافله سالاری زینب کبری(س) راه خود را ادامه می‌دهد و قیام و نهضت عاشورا را به ثمر می‌رسانند. و در عین اسارت ظاهری آزادگی را در عالم ثبت می‌کنند و واقعه اربعین را رقم می‌زنند. نهضت عظیم پیاده روی اربعین با پرچم یالثارات الحسین بستر ساز ظهور است. در جریان نهضت اربعین شرکت کننده به عشق مولای خود قدم قدم خود را از توحید ولایی به توحید الهی سیر می‌دهد و بعد از آن با بازگشت به شهر و دیار خود رسول این حرکت می‌شود و دیگران را در سال بعد با خود همراه می‌کند و سربازان ظهور را بیشتر می‌کند.


کتاب قدم عاشقی دارای سه گفتار است که در گفتار اول به جریان تمدن سازی عاشورا برای تاریخ بعد از خودش می‌پردازد. در گفتار دوم با تدبر و تجربه اندیشی، حماسه اربعین را مصداق عینی تمدن برساخته از عاشورا نشان می‌دهد و در فصل سوم در تبیین و تفسیر مختصر زیارت اربعین هدف غایی و کمال اتم زائر را بیان می‌کند.


کتاب «قدم عاشقی» در ۲۰۷ صفحه و در قطع رقعی و با قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار شده است.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته