دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1398 - 11:01
کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال در گفتگو با آنا:

خستگی عامل شکست‌های والیبال ایران است

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال گفت: والیبالیست‌های ایران با خستگی ناشی از رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف حریفان می‌روند و در نتیجه بازنده می‌شوند.
کد خبر : 428619
GetImage (8).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی والیبال ایران پس از شکست برابر روسیه در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی برابر تیم مصر نیز تن به شکست داد تا این رقابت‌ها را با نتایجی بسیار ضعیف و دور از انتظار آغاز کند.


بهنام محمودی در خصوص شکست ناباورانه تیم ملی والیبال برابر مصر به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: متأسفانه در دیداری که باید برنده از زمین خارج می‌شدیم، مغلوب مصر شدیم تا نتوانیم طعم پیروزی را در رقابت‌های جام جهانی حس کنیم. انتظار از تیم ملی والیبال ایران، برتری مقابل مصر بود اما در حالی به این حریف آفریقایی نتیجه را واگذار کردیم که شاید مصری‌ها نیز تصور آن را نداشتند، بتوانند برنده شوند.


وی ادامه داد: بازی‌های جام جهانی والیبال به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که تیم ملی ایران در بدترین حالت این رقابت‌ها حداقل در رتبه پنجم یا ششم قرار بگیرد و در بهترین حالت در میان سه تیم برتر بایستد. ولی عدم مدیریت در دو سال گذشته باعث شده تا تیم ملی والیبال ایران نتواند در مقاطع حساس باصلابت بازی کند و به پیروزی برسد.


پیشکسوت والیبال خاطرنشان کرد: روی کاغذ شانس پیروزی والیبال ایران مقابل ژاپن، مصر، استرالیا، تونس، ایتالیا، آرژانتین و حتی روسیه که با تیم دوم خود در جام جهانی حاضر شده وجود داشت ولی ما در دو بازی که باید به پیروزی می‌رسیدیم مقابل روسیه و مصر شکست خوردیم تا نشان دهیم در شرایط ایده آلی قرار نداریم.


وی در خصوص دیدار فردای تیم ملی والیبال برابر استرالیا گفت: استرالیا نیز در میان تیم‌هایی قرار دارد که مطابق انتظار باید بازنده شوند ولی نمایشی که در دو بازی اول ارائه کردیم این نگرانی را ایجاد کرده که برابر این حریف نیز تن به شکست دهیم. بازیکنان تیم ملی ایران باید بتوانند هدفمندتر و با انرژی بیشتر بازی کنند تا در مصاف با حریفانی که قبلاً نتیجه را به ما واگذار کرده‌اند، برنده شوند.


محمودی با اشاره به این موضوع که تیم ملی ایران با نتایج خوبی که در جام جهانی به دست می‌آورد از آمادگی روحی مناسبی برای دیدارهای انتخابی المپیک 2020 توکیو برخوردار خواهد شد، گفت: اگر در ادامه رقابت‌های جام جهانی نتوانیم به نتایج خوبی برسیم، با ذهنیت منفی در مسابقات انتخابی جام جهانی شرکت می‌کنیم و حریفان جسارت بیشتری مقابل ایران پیدا می‌کنند. فراموش نکنیم در زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک فرصت زیادی نیست که ملی‌پوشان در کنار هم تمرین کنند چون آن‌ها در حال برگزاری رقابت‌های باشگاهی هستند و نمی‌توانند با هماهنگی 100 درصد به میدان بروند.


وی یادآور شد: باید در استفاده از بازیکنان ملی‌پوش خود نهایت دقت را داشته باشیم چون بازیکنانی که خسته باشند و با اندک مصدومیت به میدان بروند ممکن است همانند منِ بهنام محمودی در 31 سالگی ناچار به عمل جراحی شوند و والیبال را کنار بگذارند. تیم ما به این دلیل به تیم دوم روسیه و تیم مصر باخت که در رقابت‌های قهرمانی آسیا که 10 روز پیش برگزار شد، فشار زیادی را برای کسب عنوان قهرمانی قاره کهن متحمل شد و با خستگی در جام جهانی شرکت کرد.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته