دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1394 - 22:31

انتقاد وزیر دفاع آمریکا از ادامه عملیات هوایی روسیه در سوریه

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد روسیه با وجود ارتباط‌های برقرارشده، همچنان بدون هیچ تغییری حملات هوایی خود به سوریه را ادامه می‌دهد.
کد خبر : 42812

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای نشریه آمریکایی «هیل»، «اشتون کارتر» روز پنجشنبه گفت: ما همچنان عملیات هوایی ضد داعش خود را با همان سرعت و در همان گستره‌ای که از ابتدا آغاز کردیم، ادامه می‌دهیم.


کارتر این سخنان را یک روز پس از آن بر زبان آورد که مقام‌های وزارت دفاع اعلام کردند عملیات هوایی آمریکا برای جلوگیری از برخورد با هواپیماهای روسی در سوریه تغییرهایی کرده است.



روسیه این حملات را از سه‌شنبه هفته گذشته با هدف مبارزه با داعش آغاز کرده است اما وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت 90 درصد حملات هوایی روسیه شورشیان سوری مخالف دولت را هدف قرار داده است.


کارتر همچنین گفت (حمله به سوریه) پیامدهایی برای روسیه دارد. این کشور باید از تدارک حمله‌هایی ضد خود بترسد. انتظار دارم روزهایی برسد که روسیه از تلفات ناشی از جنگ در سوریه آسیب ببیند.


وی هشدار داد اقدام روسیه آتش جنگ داخلی چهارساله در سوریه را «شعله‌ورتر و ماندگارتر» کند.



آمریکا و همپیمانان آن، روز چهارشنبه، 18 حمله هوایی علیه داعش در عراق و 2 حمله هوایی در سوریه علیه گروه‌های شبه‌نظامی انجام دادند.


همزمان به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری «سی.ان.ان»، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد 11 مکان در سوریه با 26 موشک که از چهار کشتی روسیه در دریای خزر پرتاب شدند، مورد هدف قرار گرفته است.


برخی رسانه‌ها از احتمال هماهنگی روسیه و آمریکا برای مدیریت حملات در سوریه خبر می‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته