دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جذب دو عضو هیات علمی برای رشته‌های پرستاری و مامایی در واحد گناباد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد گفت: بخش زیادی از بودجه پژوهشی واحد را به خرید امکانات رشته‌های پرستاری و مامایی و تجهیز آزمایشگاه‌های این رشته‌ها اختصاص یافت و همچنین با فراخوانی که انجام شده است، نسبت به جذب دو عضو هیات علمی برای رشته‌های پرستاری و مامایی اقدام شد.
کد خبر : 42786

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسن زاده در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گناباد با خوش آمدگوئی به رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گناباد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد به عنوان عضوی از مجموعه اداری و آموزشی و پژوهشی و همچنین قدیمی ترین و بزرگترین مرکز آموزش عالی شهرستان یک سری رسالت‌هایی دارد که بخشی از این رسالت‌ها برمی‌گردد به خود دانشگاه، اما وقتی می‌گوئیم دانشگاه آزاد اسلامی گناباد یک سری از رسالت‌های ما باید در راه توسعه شهرستان گناباد باشد.


رئیس واحد گناباد افزود: برای دانشگاه آزاد اسلامی گناباد که سی سال از فعالیتش می‌گذرد و اکنون به این جایگاه رسیده است زحمات زیادی کشیده شده است و این ارتقا غیر از اینکه مدیون تلاش‌های روسای قبلی واحد و دیگر همکارانم در دانشگاه است مرهون همدلی و حمایت‌های مردم فهیم گناباد و مسئولان شهرستان نیز هست.


حسن زاده ادامه داد: من هم به عنوان کسی که بخشی از این رسالت بر عهده او گذاشته شده است خود را ملزم می‌دانم که کاری را که انجام می‌دهیم با این دید و نگاه باشد که در شهرستان گناباد که یک شهر دانشگاهی است، ابتدا یک نیازسنجی را انجام بدهیم تا نیازهای جامعه مشخص شود.


وی افزود: در یک سال گذشته و با توجه به تقاضاهای مکرر مردم گناباد، به سوی ایجاد رشته‌های علوم انسانی روی آورده شد که در نهایت با پیگیری‌ها و تلاش‌های زیادی که انجام گرفت شش رشته کارشناسی ارشدی که در طول سال گذشته ایجاد شد عمدتا در حوزه علوم انسانی است.


حسن زاده به ایجاد رشته دکتری کشاورزی زراعت و همچنین دکتری برق قدرت در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد هم پرداخت و گفت: دانش‌آموختگان واحد گناباد در گرایش‌های کارشناسی ارشد کشاورزی و برق که چندین گرایش است، می‌توانند در رشته های دکتری ایجاد شده و همچنین دکتری کنترل که قبلا راه‌اندازی شده است به تحصیل ادامه بدهند.


رئیس واحد گناباد افزود: از مهر ماه سال گذشته تاکنون 12 رشته به مجموعه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی گناباد افزوده شده است.


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد یک مجموعه کاملی است که در آن تنوع رشته موجود است و در ایجاد رشته‌های جدید، پتانسیل‌های موجود و نیاز شهرستان را مد نظر قرار داده ایم.


حسن زاده از راه اندازی مهمانسرای دانشگاه گفت که با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی دانشگاه در این خصوص متحمل می‌شد با افزایش بنا و تغییر کاربری ساختمانی که کاربرد آموزشی نداشت این مهم محقق شد

حسن زاده در زمینه رشته‌های علوم پزشکی واحد گناباد گفت: در ابتدا فضای مستقلی برای دو رشته پرستاری و مامایی ایجاد شد و با بهسازی که در مجموعه دوم ساختان شهید دکتر شهریاری انجام شد و با مجوزهای اخذ شده دانشکده پرستاری و مامایی در این ساختمان ایجاد شد.


وی از راه اندازی مهمانسرای دانشگاه هم گفت که با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی دانشگاه در این خصوص متحمل می‌شد با افزایش بنا و تغییر کاربری ساختمانی که کاربرد آموزشی نداشت این مهم محقق شد.


حسن زاده از هفتیمن کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران با ارائه 1500 مقاله نام برد و این کنفرانس را یکی از همایش‌های معتبر و بزرگ علمی در کشور دانست که همانند دیگر کنفرانس‌ها و همایش‌هایی که در واحد گناباد برگزار شده است آورده‌های زیادی برای دانشگاه و شهرستان به همراه داشته است.


وی از اعضای شورای شهرستان بدلیل حضور و شرکت در مراسم مختلفی که در دانشگاه برگزار می‌شود تشکر کرد و خواهان تعامل بیش از پیش بین دانشگاه و شورای شهر شد و تصریح کرد: از نظرات اعضای شورای اسلامی شهر در راستای توسعه شهرستان با کمال میل استفاده خواهد کرد.


در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر گناباد نیز گفت: وظیفه خودمان دانستیم که با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد مراتب تشکر اعضای شورا را از اقدامات، تلاش‌ها و زحمات شما در سال گذشته که مناسب و خوب بوده است اعلام کنیم.


پورهاشمی افزود: دانشگاه باید همسو و در راستای نیازهای جامعه حرکت کند تا دوام یابد و شما این کار را بنحو احسن انجام داده‌اید و با اقدامات مثبتی که صورت گرفته است دانشگاه به روز شده است.


شفیعی از اعضای شورای اسلامی شهر گناباد هم گفت: رویکردی که در یک سال گذشته در دانشگاه صورت گرفته بسیار مثبت بوده است و کاملا مشاهده می‌شود که تحولی در دانشگاه ایجاد شده است و نگرش نسبت به گسترش دانشگاه تغییر کرده است.


وی ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد را از برترین‌ها دانست.


دیگر عضو شورای اسلامی شهر گناباد، کرامتی شهری بود که گفت: حضور ما در دانشگاه تجدید دیدار با شما و تشکر از زحماتی که متقبل شده‌اید است.


این عضو شورای اسلامی شهر گناباد افزود: در سال گذشته و در جلسه معارفه خودتان، وعده‌ها و قول‌هایی دادید که بحمدالله همه محقق شده است و این دغدغه‌ای هم که برای گسترش آموزش عالی و حرکت به سوی تحصیلات تکمیلی دارید بسیار در خور توجه و خوب است.


کرامتی با توجه به اخلاق مداری حسن زاده، دانشگاه آزاد اسلامی گناباد را با فعالیت سی ساله یک دانشگاه ریشه دار توصیف کرد.


صابری دیگر عضو شورای اسلامی شهر گناباد هم با تشکر از تحول در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد گفت: خروجی‌های آموزش و پرورش شهرستان (دانش آموزان) می‌توانند ورودی‌های دانشگاه باشند.


وی از اینکه در برنامه گسترش دانشگاه این مسئله مورد توجه قرار گرفته است تشکر کرد و خواهان بکارگیری نیروهای بومی در دانشگاه نیز شد.


اعضای شورای اسلامی شهر گناباد به همراه حسن زاده از دانشکده پرستاری و مامایی واحد گناباد نیز بازدیدی بعمل آوردند که بسیار مورد توجه آنان قرار گرفت.


اصغری از اعضای هیات علمی تمام وقت گروه پرستاری واحد گناباد در بازدید اعضای شورای شهر از گروه بحران و فوریت‌های پزشکی دانشکده پرستاری و مامایی واحد نیز گفت: با امکانات و تجهیزات بی‌نظیری که دانشگاه آزاد اسلامی گناباد دارد ما می توانیم دوره‌ها و کارگاه‌هایی در زمینه آموزش و مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی را برای ادارات و نهادهای شهرستان برگزار کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته