دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

در جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان چه گذشت؟

معاون دانشجویی- فرهنگی واحد دامغان گفت: دانشجویان همانند سربازانی آگاه در کنار استادان که به تعبیر مقام معظم رهبری فرماندهی جنگ نرم را به عهده دارند، می‌توانند در فتح قله‌های رفیع علم و دانش جهان و عدم وابستگی ایران به سایر کشورهای جهان سهمی بی‌بدیل داشته باشند.
کد خبر : 42778

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با عنوان «آفتاب مهر» به منظور آشنایی بیشتر این دانشجویان با این واحد دانشگاهی و فعالیت‌های تخصصی حوزه‌های داخلی دانشگاه، ارتقای سطح آگاهی دانشجویان با فرآیندهای آموزشی، پژوهشی، دانشجویی- فرهنگی و اداری و مالی و بویژه آشنایی با فعالیت‌ها و توفیقات فرهنگی سال اخیر برگزار شد.


در این برنامه که به همت حوزه معاونت دانشجویی- فرهنگی و با مشارکت سایر حوزه های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و با حضور معاونان و مدیران دانشگاه در جمع پرشور دانشجویان ورودی جدید در تالار خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد، سیدرضا جزءمومنی بیان کرد: این واحد دانشگاهی در سال 1364 فعالیت خویش را آغاز کرده و مفتخر است که توانسته در توسعه علوم و فنون و تربیت جوانانی خلاق و صاحب نظر در جامعه نقش بسزایی داشته باشد. در این دانشگاه همواره فضایی صمیمی و دوستانه بین دانشجویان، کارکنان و استادان برقرار بوده و علاوه بر ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پژهشی، با تأمین زیرساخت‌های خدماتی دانشجویی، فرهنگی و رفاهی توانسته است فضایی مطلوب را برای ادامه تحصیل جوانان این مرز و بوم ایجاد کند.


جزءمومنی ادامه داد: دوران دانشجویی فصلی نو برای بالندگی و رشد و بلوغ فکری و اجتماعی در زندگی دانشجویان است آنان در این دوران فرصت می یابند که خوب ببینند، خوب بشنوند و تصمیم گیری صحیح نسبت به آینده خویش داشته باشند. با این نگرش و بصیرتی که در دانشگاه‌ها ایجاد می شود دانشجویان می توانند در فتح قله های رفیع علم و دانش جهان و عدم وابستگی ایران به سایر کشورهای جهان سهمی بی بدیل داشته باشند.


جزء مومنی: دوران دانشجویی فصلی نو برای بالندگی و رشد و بلوغ فکری و اجتماعی در زندگی دانشجویان است آنان در این دوران فرصت می یابند که خوب ببینند، خوب بشنوند و تصمیم گیری صحیح نسبت به آینده خویش داشته باشند. با این نگرش و بصیرتی که در دانشگاه‌ها ایجاد می شود دانشجویان می توانند در فتح قله های رفیع علم و دانش جهان و عدم وابستگی ایران به سایر کشورهای جهان سهمی بی بدیل داشته باشند

معاون دانشجویی فرهنگی واحد دامغان به تشریح فعالیت‌های حوزه دانشجویی و فرهنگی از جمله دفتر مشاوره، کلینیک مشاوره و سلامت، نظام وظیفه، نقل و انتقالات، فارغ‌التحصیلان، کانون‌های فرهنگی دانشجویی، تشکل‌های اسلامی سیاسی، ستاد اقامه نماز و ... پرداخت.


نعمت الله نعمتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان نیز با خیرمقدم به دانشجویان ورودی جدید بیان کرد: نخستین حوزه ای که دانشجویان با آن رابطه‌ای مستقیم و تنگاتنگ دارند حوزه آموزش است و بنابراین با عنایت به اینکه بیش از 75 درصد دانشجویان این واحد دانشگاهی در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند این رابطه با حوزه آموزش و پژوهش نقش پررنگ‌تری به خود می‌گیرد. در این حوزه سعی شده است که با بکارگیری نیروی متخصص و توانمند و امکانات بدیع و به روز، کیفی‌سازی آموزشی صورت پذیرد تا دانشجویان بتوانند با آخرین متد روز به تحصیل و تذهیب نفس بپردازند.


همچنین بهاره کاشفی سرپرست حوزه پژوهش و فن آوری و حجت‌الاسلام اسماعیلی مدیر فرهنگی و سعید میرزاده رئیس صندوق رفاه دانشجویان در کنار سایر اعضای هیأت رئیسه واحد دامغان به تشریح فعالیت‌های حوزه خویش پرداختند و دانشجویان جدید الورود را به سمت فضاهای خدمت رسانی راهنمایی کردند.


در بخش دیگری از مراسم کلیپ توصیه‌های آیت‌الله ترابی امام جمعه دامغان خطاب به دانشجویان پخش شد که در آن از دانشجویان درخواست شد همزمان با تحصیل به حفظ شئون انسانی بپردازند و به ازدواج‌های کم هزینه نیز فکر کنند زیرا در اسلام انجام همزمان امور خیر با هم منافاتی ندارد و مسلما ازدواج‌های به موقع می‌تواند دامنه توفیقات دانشجویان را افزایش دهد.


علاوه بر توضیحات مدیر فرهنگی، کلیپ توفیقات فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت(ع) و جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی پخش شد که با استقبال دانشجویان همراه بود .


این جلسه با برنامه های شاد و متنوعی همراه بود که مورد استقبال دانشجویان ورودی جدید قرار گرفت و اداره فرهنگ اسلامی نیز با برگ توضیحات و ثبت‌نام مسابقات و اداره راهنمایی و مشاوره با توزیع ماهنامه سلامت شماره 66 ویژه ورودی‌های جدید همراهی کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب