دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1394 - 12:21
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در جمع اساتید و دانشجویان واحد گرمسار:

حرفه دامپزشکی سخت و نفس‌گیر، اما مقدس و اثرگذار است

دکتر محمد سعیدی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در هفتمین گردهمایی بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در واحد گرمسار گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بسیار تاثیرگذار و پتانسیل بسیار خوبی برای استان سمنان است.
کد خبر : 42773

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر محمد سعیدی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در هفتمین گردهمایی بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در جمع اساتید و دانشجویان واحد گرمسار، ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بسیار تاثیرگذار و پتانسیل بسیارخوبی برای استان سمنان است.


دکتر محمد سعیدی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دکترای حرفه ای دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار سال گذشته و امسال در آزمون دکترای تخصصی دامپزشکی پذیرفته شده اند گفت: این نشان دهنده سطح علمی بسیار بالای این مجموعه است و پتانسیل بسیار خوبی برای استان سمنان به شمار می رود.


وی گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بسیار تاثیرگذار است و حضور اساتید گرانقدر که هم کمک به مجموعه دامپزشکی در بخش اجرا و هم کمک به مردم، تولید و اشتغال هستند باید تداوم داشته باشد و انشاء الله دانشکده دامپزشکی واحد گرمسار با رشد بیشترنقطه عطفی برای دامپزشکی کشور بشود.


دکتر سعیدی خطاب به دانشجویان دامپزشکی گفت:اکنون که در بخش دامپزشکی و برای خدمت به جامعه ورود پیدا کردید با یک شناخت بسیار خوب وارد عرصه بشوید و قدر دوران دانشجویی، کارآموزی و کارورزی را بیشتر بدانید و مطمئن باشید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار پتانسیل بسیار خوبی دارد و در عرصه میدانی و کلینیکی بسیار خوب کار می کند و با توجه بیشتر، رشد و پیشرفت بیشتر داشته باشید.


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه چهاردهم مهرماه به واسطه اهمیت شغل و حرفه دامپزشکی به عنوان روز ملی دامپزشکی نامگذاری شده افزود: دامپزشکی با طیف بسیار وسیعی از علوم به صورت تخصصی سرو کار دارد و در حوزه های بسیار مختلفی ایفای نقش می کند و بسیار با اهمیت است.



وی حرفه دامپزشکی را بسیار سخت و نفس گیر اما بسیار مقدس و اثر گذار برشمرد که کل جمعیت انسانی به آن نیازمند هستند و بخش اعظمی از امنیت غذایی، اجتماعی، اقتصادی، تولید، اشتغال و امنیت سیاسی به دامپزشکی گره خورده است.


دکتر محمد سعیدی به گستره فعالیت حرفه دامپزشکی در بحث درمان حیوانات، سلامت فرآورده های دامی، سلامت جامعه انسانی و آنچه که مورد مصرف و حتی غیر قابل مصرف انسانی است اشاره کرد و افزود: در حوزه بیماری های مشترک و بسیاری از بیماری هایی که قابل انتقال از فرآورده های خام دامی و کنترل این بیماری ها در جمعیت دامی بر عهده دامپزشکی است و شما بخشی از این مجموعه هستید و این نشان دهنده اهمیت این بخش است.


هفتمین گردهمایی بزرگداشت روز ملی دامپزشکی با حضور سرپرست، معاونین، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده دامپزشکی در تالار آفتاب این واحد دانشگاهی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته