دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همکاری فیلمبردار «محمد رسول‌الله» (ص) با وودی آلن در اولین فیلم دیجیتال فیلمساز نیویورکی

ویتوریو استورارو مدیر فیلمبرداری فیلم «محمد رسول‌الله» (ص) مجید مجیدی، در اولین فیلم دیجیتال وودی آلن پشت دوربین رفته است.
کد خبر : 42742

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تولید چهل‌وهفتمین فیلم وودی آلن، فیلمساز پرکار در زادگاهش، نیویورک در جریان است. این اولین فیلم وودی آلن است که با دوربین دیجیتال فیلمبرداری می شود.


به گزارش ورایتی، ویتوریو استورارو برنده سه جایزه اسکار برای «اینک آخرالزمان»، «سرخ‌ها» و «آخرین امپراتور» فیلمبرداری فیلم چهل‌و‌هفتم وودی آلن را که هنوز عنوانی برای آن تعیین نشده است، بر عهده دارد. هم‌اکنون فیلم «محمد رسول‌الله» (ص) ساخته مجید مجیدی با فیلمبرداری ویتوریو استورارو در سینماهای ایران روی پرده است.


تصاویر فیلم تازه وودی آلن با دوربین Sony CineAlta F65 ضبط می‌شود. تولید این فیلم در اواسط تابستان آغاز شده و فیلمبرداری این اثر با حضور بازیگرانی چون جسی آیزنبرگ، کریستین استوارت، جینی برلین، بلیک لایولی، پارکر پوزی و استیو کارِل ادامه دارد.



وودی آلن اردیبهشت امسال در جشنواره فیلم کن از اینکه به ثبت تصویر با فناوری دیجیتال علاقه‌مند شده، سخن به میان آورده بود.


ویتوریو استورارو در مورد این فیلم و نحوه فیلمبرداری‌اش گفته است: «من متوجه شدم که Sony F65 قابلیت ثبت تصاویری زیبا در (حجم) 4k و رنگ 16 بیت و عمق میدان 1:2 دارد که ترکیب‌بندی مورد علاقه من است. به همین علت وقتی وودی امسال با من تماس گرفت و خواست فیلمبرداری فیلمش را بر عهده بگیرم که عنوان آن در زمان کار ما WASP 2015 است، پیشاپیش تصمیم خودم را گرفته بودم. او را متقاعد کردم که فیلم را دیجیتال ضبط کند.»



ویتوریو استورارو متولد 1940 در شهر رم ایتالیا از سال 1962 وارد حرفه فیلمبرداری سینما شده است. از جمله آثار سینمایی که او پشت دوربین آنها حضور داشته است، می‌توان به «دنباله رو» (برناردو برتولوچی، 1970)، «آخرین تانگو در پاریس» (برناردو برتولوچی، 1972)، «جوردانو برونو» (جولیانو مونتالدو، 1973)، «دیک تریسی» (وارن بیتی، 1990) و «آسمان سرپناه» (برناردو برتولوچی، 1990) اشاره کرد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: وودی آلن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته