دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1394 - 11:50

قدردانی شورای عالی استان‌ها از عضو شورای شهر که با کت و شلوار مقابل فاضلاب ایستاد

امروز در بیستمین اجلاس شورای عالی استان‌های کشور از یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس که مهرماه امسال در واکنش به وضعیت زیست محیطی این شهر و ورود فاضلاب به خلیج فارس خود را در مقابل لوله فاضلاب قرار داده بود، قدردانی شد.
کد خبر : 42737

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌های کشور، در گفت‌وگو با آنا در این باره گفت: کیانوش جوانبخش برای آگاه‌سازی عمومی نسبت به معضلات زیست‌محیطی شهر بندرعباس و همچنین با هدف اعتراض به ورود بی‌رویه فاضلاب به دریا در این شهر،‌ خودش را در مقابل یکی از کانال‌های اصلی ورود فاضلاب به دریا قرار داد.


مصطفی طاهرزاده افزود: بر همین اساس امروز در صحن علنی بیستمین اجلاس شورای عالی استان‌های کشور و در حضور محمد حسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور و غلامرضا بصیری‌پور، رئیس شورای عالی استان‌های کشور ، مهدی چمران و نمایندگان شورای عالی استان‌ها از این عضو شورای شهر بندرعباس تقدیر شد.


به باور نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌های کشور، این اقدام جهانبخش در آگاه‌سازی مسئولان نسبت به معضلات زیست‌محیطی در شهر بندرعباس اثرگذار بوده است.



یکی از رسالت‌های اصلی شوراها توجه به معضلات زیست‌محیطی است


کیانوش جهانبخش، عضو شورای شهر بندرعباس نیز درباره اقدامی که انجام داده، به آنا توضیح داد: یکی از رسالت‌های اصلی شورا توجه به معضلات زیست‌محیطی به عنوان یک اولویت است و از زمانی که من به شورای چهارم بندرعباس ورود کردم رسیدگی به مسائل زیست‌محیطی را در دستور کار قرار دادم.


وی افزود: چندی پیش گزارش‌هایی از ورود فاضلاب به دریا از سوی کارشناسان محیط‌زیست، دانشگاه علوم پزشکی و پژوهشکده اکولوژی تحقیقات دریای عمان مبنی بر آلوده بودن 5 برابری این پساب که وارد خلیج فارس می‌شود به ما ارسال شد، که هشداری جدی بود و هم نسل حاضر و هم نسل‌های آینده را درگیر می‌کرد.


جهانبخش اضافه کرد: از آنجا که دنبال انجام واکنشی موثر برای جلوگیری از این اتفاق بودم، تصمیم گرفتم با انجام یک اقدام نمادین، به نام «غسل ارتماسی پترُس» و با الگو گرفتن از افسانه پترس فداکار، با لباس رسمی خودم را جلوی لوله فاضلاب قرار دهم. بعد از این کار بلافاصله با همان لباس در جلسه رسمی شورای شهر که مدیرکل محیط‌زیست استان هرمزگان نیز در آن حضور داشت، شرکت کردم.



عضو شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: خوشبختانه هدفی که از انجام این کار دنبال می‌کردم، یعنی تغییر نگاه و جلب توجه مسئولان عالی رتبه استان، مردم و فعالان محیط‌زیست نسبت به معضل آلوده کردن خلیج فارس محقق شد و امیدوارم دولت نیز امکانات و منابع مالی مناسبی را در نظر بگیرد تا خلیج فارسی که ناموس این سرزمین است و مهم‌ترین منطقه استراتژیک کشور محسوب می‌شود، همانطور که از نام آن سیانت می‌کنیم نسبت به جلوگیری از ورود آلودگی به آن نیز اقدامات موثری انجام دهیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته