دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1394 - 10:15
رهبر برزگترین حزب مخالف اردوغان در ترکیه:

رضا ضراب باید مانند بابک زنجانی محاکمه شود/ شجاعت ایران در مبارزه با فساد قابل تحسین است

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوریخواه خلق جریان اصلی اپوزیسیون ترکیه با اظهارنظر درباره پرونده بابک زنجانی متهم شماره یک پرونده فساد نفتی در ایران اظهار کرد که ترکیه نیز باید همانند ایران در مبارزه علیه فساد شجاعت به خرج دهد.
کد خبر : 42727

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رهبر اپوزیسیون ترکیه که یکی از پیگیرترین سیاستمداران آن کشور درباره پرونده رضا ضراب تاجر ایرانی و متهم اصلی پرونده فساد مالی دسامبر 2013 ترکیه بوده است ضمن تحسین دولت ایران و دستگاه‌های اجرایی آن در پیگیری پرونده فساد مالی و تحت پیگرد قرار دادن عاملین اظهار کرد که پرونده زنجانی نیز در ارتباط با پرونده فساد ضراب است و این مسئله را با سوء مدیریت دولت اردوغان و فساد وزرای آن مرتبط دانست.


قلیچداراوغلو در جمع روزنامه نگاران وعده داد که پس از انتخابات 5 اکتبر ترکیه و در صورت موفقیت حزبش به طور قطعی پرونده فساد مالی را به شکلی گسترده مورد بررسی قضایی قرار خواهد داد و این موضوع در صدر اولویت ها خواهد بود.


قلیجداراوغلو اظهار کرد:حقیقت در نهایت آشکار خواهد شد و در حافظه مردم باقی خواهد ماند. برای جلب اعتماد عمومی مردم این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.


او همچنین گفت: تقاضای رسیدگی به پرونده فساد مالی که وزرای دولت پیشین ترکیه در دوران نخست‌وزیری اردوغان نیز متهم به دست داشتن در آن شده بودند خواست تمام جامعه ترکیه و نه صرفا اپوزیسیون آن کشور است.


قلیجداراوغلو اشاره کرد که دولت کنونی ترکیه اگر نمی‌خواهد که میراث و خاطره بدی از خود در افکار عمومی برجای گذارد باید بیش از نیروهای اپوزیسیون مایل به کشف حقیقت درباره پرونده فساد مالی و رسیدگی به آن شود.


قلیچداراوغلو ضمن اشاره به مثبت بودن عملکرد ایران در پیگیری پرونده زنجانی گفت:ما باید شجاعت بیش تری در مقایسه با ایران در مبارزه با فساد از خود نشان دهیم. او اشاره کرد در صورت که چنین اقداماتی انجام نشوند فساد بیش از پیش در ترکیه نهادینه خواهد شد.


این سیاستمدار ترک افزود: اگر اقدامات لازم صورت نگیرد با فساد سازمان یافته مواجه خواهیم شد.


رسوایی گسترده فساد در زمستان 2013 ـ 2014 نظام اردوغان را که آن زمان نخست وزیر بود، به لرزه درآورد. این رسوایی دامن شماری از وزرا و پسر اردوغان، را که متهم به اختلاس شد، گرفت. کمال قلیچ‌دار اوغلو خواستار روشنگری درباره این پرونده‌ها شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته