دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1394 - 10:01

روسیه به طرح آمریکا برای هماهنگی در سوریه پاسخ داد

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در رم، حملات هوایی روسیه در سوریه را «اشتباه بنیادین» خواند و همزمان اعلام کرد این کشور آماده همکاری با روسیه در عملیات در سوریه است. سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز گفت این وزارتخانه به پیشنهاد آمریکا برای هماهنگی در سوریه پاسخ داده است.
کد خبر : 42714

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه خبری «سی.ان.ان»، وزیر دفاع آمریکا این سخنان را پس از آن بر زبان راند که رییس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد 11 مکان در سوریه با 26 موشک پرتاب شده از سوی چهار کشتی روسیه هدف قرار گرفت.


این کشتی ها در دریای خزر مستقرند.«آناتولی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه، نیز چهارشنبه نشانه‌هایی از آمادگی برای همکاری بروز داد.


وی گفت روسیه آماده است اطلاعاتی و دانشی را که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در اختیار دارد، دریافت کند.


معاون وزیر دفاع روسیه همه طرف‌ها را به همکاری برای شناسایی مواضع داعش فراخواند.


به گزارش سی. ان. ان، ژنرال «ایگور کوناشنکو» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، به خبرگزاری روسی «تاس» گفت این وزارتخانه به یک درخواست پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پاسخ داد.


به گفته او، طرح آمریکا برای هماهنگی «به سرعت بررسی شده است».


وی تاکید کرد «ما فقط به برخی جزییات فنی نیاز داریم که امروز از سوی نمایندگان وزارتخانه‌های دفاع دو طرف در سطح کارشناسی مطرح می‌شود».


روز سه شنبه روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت روسیه به آمریکا گفته برای از سرگیری همکاری‌های نظامی با هدف دور نگه داشتن نیروی هوایی از فروغلتیدن به دشمنی‌های دوران جنگ سرد آماده است.


دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز گفت روسیه افزون بر نیروهای هوایی، درسوریه نیروی زمینی نیز دارد.


روسیه از سه‌شنبه گذشته حملات هوایی خود به مناطقی در سوریه را آغاز کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته