دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1393 - 11:57

گوشت مصرفی تهران از دام‌های منطقه کردستان تامین می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه گوشت مورد مصرف تهران از دام غرب کشور تامین می‌شود، درباره سرنوشت گوسفندانی که گفته شده در اطراف تهران از زباله‌های بیمارستانی تغذیه می‌کنند، گفت: به هیچ وجه گوشت مصرفی تهران از دام‌های اطراف شهر نیست.
کد خبر : 4271

علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به پخش تصاویر تغذیه گوسفندان از زباله‌های بیمارستانی، افزود: ذائقه دام به هیچ وجه با تغذیه از چیزی غیر از علف و سبزیجات سنخیت ندارد و بر اساس تصاویر منتشرشده، می‌توان گفت احتمالا در میان زباله‌های بیمارستانی، چنین خوراکی‌هایی وجود داشته که موجب کشیده شدن حیوان به سمت این زباله ها شده‌است.


او ادامه داد: در زمینه رصد و نظارت بر تغذیه و چرای دام‌های زنده، اتحادیه مسئول نیست و مسئولیت آن بر عهده سازمان دامپزشکی است.


ملکی با بیان اینکه گوشت گوسفندی در سطح مغازه‌ها و فروشگاه‌های تهران از دام‌های منطقه غرب کشور یعنی کردستان تهیه می‌شود، اظهارکرد: به هیچ وجه برای تامین گوشت گوسفند تهران از دامهای اطراف تهران و حتی دامهای سمنان و دامغان نیز استفاده نمی‌شود.


با این حال سوالی که مطرح است این است که این گوسفندان چطور در محل‌های آلوده چرا می‌کنند؟ سوال دیگر این که گرچه گوشت این گوسفندان به طور رسمی در تهران توزیع نمی‌شود، آیا عرضه آنها به صورت غیررسمی و توسط فروشندگان غیرمجاز هم غیرممکن است؟ دیگر این که آیا ممکن است این گوشت در شهرهایی به جز تهران عرضه شود؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته