دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 17:11

برگزاری اردوی توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور رئیس و معاونین و جمع کثیری از دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی 95-94 در سالن اجتماعات مجتمع امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
کد خبر : 42701

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این مراسم، علم و دانش را چراغ پرفروغ انسانها بیان و اظهار کرد: توسعه علمی توانمند رابطه مستقیمی با شاخصه توسعه علمی جوامع دارد، همچنین غفلت از توسعه علمی کشور آثار زیان باری در راستای از بین بردن بنیان های اقتصادی کشور خواهد داشت.


دکتر علیرضا امیرتیموری، ارتقای کمی و کیفی دانشگاه را در اولویت کاری این واحد دانشگاهی دانست و افزود: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عنوان دومین مرکز آموزش عالی بزرگ در استان گیلان به دنبال ارتقای کمی و کیفی دانشگاه در زمینه‌های مختلف است و ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش یکی از اولویت‌های اصلی این واحد دانشگاهی است.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به اهمیت علم آموزی گفت: هیچ مزیتی چون علم و دانش معیار فضلیت برای انسان به شمار نرفته است.


امیرتیموری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دارای 15000 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است، گفت: این دانشگاه حدود 240 عضو هیئت علمی تمام وقت با مرتبه های علمی استادیار، دانشیار و استاد تمام دارد.



وی ایجاد بسترهای لازم برای ورود جوانان به امور جامعه در آینده را یکی از اهداف این واحد برشمرد و ادامه داد: ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش یکی از اولویت های این دانشگاه است.


امیرتیموری در این جلسه بر جدی گرفتن ارتباط با خدا، احسان به والدین، سخت کوشی در کسب علم تاکید کرد و یادآور شد: رشد علمی یک روزه اتفاق نمی افتد بلکه نتیجه سال‌ها ریاضت و سخت کوشی است.


وی با بیان اینکه در قیامت سه گروه حق شفاعت دارند گفت: علما، شهدا و خواص سه گروهی هستند که در قیامت می توانند شفاعت دیگران را نمایند.پس بر دانشجویان لازم است تا با سخت کوشی در زمینه کسب علم توأم بر توکل بر خدا، توجه ویژه داشته باشند .


در جلسه توجیهی دانشجویان جدید الورود ضمن معارفه معاونین دانشگاه به دانشجویان مراسم با اجرای چند برنامه فرهنگی هنری و پخش کلیپ پایان یافت .



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب