دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 15:38
معاون وزیر کشور پیش‌بینی کرد؛

بودجه 160 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات‌های امسال

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور گفت: 160 میلیارد تومان منابع مالی برای برگزاری دو انتخابات امسال پیش‌بینی شده است.
کد خبر : 42685

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور در همایش توجیهی آموزشی منطقه‌ای ستاد انتخابات استان‌های گیلان‌، قزوین و زنجان اظهار کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها ، تمامی قراردادهای انتخاباتی باید در قالب مناقصه انجام شود.


وی افزود: 160 میلیارد تومان منابع مالی برای برگزاری دو انتخابات امسال پیش‌بینی شده که 25 میلیارد تومان مربوط به معوقه سال 92 است.


ناصریان با تأکید بر لزوم برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم و پرنشاط ادامه داد: در زمان انتخابات، کارشناس مدیریت بحران به مجموعه فرمانداری‌ها اضافه خواهد شد.


معاون وزیر کشور تصریح کرد: منابع مالی متناسب با جمعیت، مسافت و تعداد صندوق‌های استان‌ها و خریدهای عمده انتخاباتی برعهده ستاد انتخابات کشور است و مابقی می‌تواند در استان‌ها انجام شود.


ناصریان گفت: یکی از مشکلات انتخابات سال‌های گذشته، بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی است. امین اموال باید از ابتدا مشخص شود، ضمن اینکه اطلاعات شخصی مجریان انتخابات حائز اهمیت است.


وی با اشاره به اینکه در قالب تملک دارایی و سرمایه‌ای اعتباری نداریم، افزود: اموال مورد نیاز در صورت کمبود باید از دستگاه‌ها امانت گرفته و پس از انتخابات بازگردانده شود.


ناصریان همچنین از افزایش 50 درصدی دستمزد مجریان برگزاری انتخابات خبر داد و افزود: سعی شود از کارکنان استانداری‌ها و فرمانداری‌ها برای برگزاری انتخابات استفاده شود.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور همچنین با اشاره به بازنگری و اصلاح ساختار فرمانداری‌ها گفت: یک هزار و 200 نفر به مجموعه کارکنان فرمانداری‌های کشور اضافه خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب