دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 14:47

تأمین خوابگاه برای دانشجویان غیربومی واحد بوشهر

معاون دانشجویی فرهنگی واحد بوشهر گفت: واحد بوشهر طبق روال گذشته دغدغه دانشجویان و والدین آنها را مورد توجه قرار داده و با برنامه ریزی‌ها و زیرساخت‌های کیفی مناسب اقدام به تأمین خوابگاه برای تمامی دانشجویان متقاضی خوابگاه کرده است.
کد خبر : 42660

دکتر داوود یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: مجتمع خوابگاهی واحد بوشهر از دو ساختمان مجزا جمعاً به متراژ 63/7739 مترمربع و هر بلوک دارای 3 طبقه و بیش از 3000 متر محوطه خوابگاهی دیوار کشی شده است.


یحیایی با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در خوابگاه واحد بوشهر بیان کرد: این مجتمع خوابگاهی برای اسکان دانشجویان به طور کامل تجهیز شده و دارای موتورخانه مرکزی سیستم شوفاژ و برای سیستم خنک کننده از کولر گازی است.


وی افزود: خوابگاه فاطمه الزهرا (س) این دانشگاه با ظرفیت 700 نفر ویژه دانشجویان دختر و خوابگاه کوی بهمنی با گنجایش پذیرش 100 دانشجو پسر مورد استفاده قرار می گیرد.


یحیایی با توجه به تاکید رئیس واحد در خصوص نظارت دائم بر محیط خوابگاه‌ها و رفع تمامی نیازهای دانشجویان اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای این حوزه معاونتی توجه بیشتری به مسائل خوابگاههای دانشجویی که اولین و اصلیترین نیاز دانشجویان غیربومی بوده، است.


یحیایی برنامه‌‌های فرهنگی داخل خوابگاه‌‏ها را یادآور شد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن، دوره های هفتگی قرآن، کلاس های مشاوره تحصیلی و اجتماعی در هر هفته و مشاوره فرهنگی از جمله موضوع حجاب از جمله این برنامه‏‌ها است

وی با بیان آماده سازی خوابگاه قبل از مهرماه اظهار کرد: تعمیرات کلی شامل موکت شویی، فرش شویی، سرویس کولرها، آبگرمکن و آبسردکن، رنگ آمیزی دیوارهای خوابگاه و .... انجام شده است.


معاون دانشجویی فرهنگی واحد بوشهر با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشگاه آزاد بوشهر به صورت اتاقی است، گفت: هر اتاق ظرفیت پذیرش شش دانشجو را دارد اما بنا بر بالابردن کیفیت در هر اتاق 4 دانشجو اسکان داده شده و در هر طبقه و اتاق تمامی امکانات از جمله یخچال، تلویزیون، مایکروفر و لباسشویی، آشپزخانه و لوازم ضروری تعبیه شده است.


یحیایی گفت: در کنار خوابگاه‌ها تمامی موارد مورد نیاز دانشجویان از جمله فروشگاه و تاکسی تلفنی، اتاق مطالعه، سایت اینترنتی، نمازخانه و .... پیش‌بینی شده تا دانشجو برای رفع نیازهای خود نیاز به بیرون رفتن از محیط دانشگاه را نداشته باشد.


وی برنامه‌‌های فرهنگی داخل خوابگاه‌‏ها را یادآور شد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن، دوره های هفتگی قرآن، کلاس های مشاوره تحصیلی و اجتماعی در هر هفته و مشاوره فرهنگی از جمله موضوع حجاب از جمله این برنامه‏‌ها است.


یحیایی با توجه به برخی از امکانات ورزشی خوابگاه های دانشگاه گفت: سالن ورزشی مجزا شامل فوتسال، والیبال، تکواندو، بدن سازی ،تنیس روی میز والیبال ساحلی از جمله این امکانان ورزشی است که برای دانشجویان خوابگاهی رایگان است.


وی سلف سرویس را از دیگر امکانات خوابگاهی دانشگاه آزاد بوشهر دانست و گفت: در طول سال نهار در واحد طبخ شده و در اختیار دانشجویان قرار داده می شود و سایر وعده‏ های غذایی توسط خود دانشجویان در خوابگاه فراهم می‌‏شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته