دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با صدور پیام، بیانیه، تجمع، برگزاری مراسم و... صورت گرفت

همدردی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با بازماندگان فاجعه منا

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی با صدور بیانیه و پیام‌های جداگانه و شرکت در مراسم گرامیداشت جان‌باختگان و تشییع با بازماندگان فاجعه سرزمین منا همدردی کردند.
کد خبر : 42646

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان برگزار شد.


با همت دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی واحد مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه‌ی منا با حضور هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان در نمازخانه دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد.


در این مراسم حاضران با قرائت فاتحه و تلاوت آیاتی از قرآن کریم برای جان باختگان این حادثه تلخ، از خداوند متعال برای آنان سعادت اخروی طلب کردند.


در ادامه‌ این مراسم یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه‌سرایی در غم از دست دادن این همطونان پرداخت و حاضران نیز با سوگوارای، خود را در غم این مصیبت شریک دانسته و جنایات آل سعود را محکوم کردند.


بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان


پایگاه بسیج دانشجویی نبی اکرم (ص)دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان و کانون بسیج اساتید در پی فاجعه منا بیانیه‌ای صادر کردند.
در این بیانیه آمده است: ما دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان فاجعه منا را محکوم می‌کنیم و اعلام میداریم که فاجعه منا، باعث و بانی‌اش حکومت سعودی و دنیای استکبار متشکل از آمریکا و انگلیس هستند. سازمان‌های حقوق بشر به عنوان رکن دیگر این فاجعه این روزها سکوت اختیار کرده‌اند و در حالی که باید امنیت زائران در خانه خدا همواره تامین باشد را نقض کردند. ابعاد فاجعه منا به سادگی برای ما آشکار نخواهد شد اما مسئله‌ای که بارز است این است که این واقعه از سوی رژیم آل سعود مدیریت شده است. این نحوه خدمت‌رسانی به زائران حرم امن الهی شایسته نیست از سوی دیگر شاهد هستیم آمریکا، انگلیس و سازمان ملل و شورای امنیت که ادعای حقوق بشریت را دارند، قدمی را برای بشریت در این فاجعه برنداشتند.


با توجه به اینکه مسلمان باید قدرت و عزت خود را در سایه ولایتمداری و دیانت افزایش دهند. متاسفانه امروز بشریت در یک فضای بسیار خطرناک قرار گرفته و مدیریت بشریت برعهده افراد بی‌مسولیت قرار گرفته و باید این افراد را در جایگاه واقعی خود قرار داده و از قدرت به زیر کشیده شوند. ما دانشجویان و بسیجیان اعلام می‌کنیم که حکومت آل سعود هرچه سریعتر ابعاد فاجعه منا را برای ما آشکار سازد و به امید روزی که دیگر همچنین فاجعه‌ای در خانه خدا اتفاق نیفتد .


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب