دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 13:19

برژینسکی: روسیه با حمله به مواضع داعش در سوریه به اعتبار آمریکا ضربه زد

مشاور رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در امور امنیت ملی در مقاله‌ای نوشت که از روسیه انتظار می‌رفت در سوریه با آمریکا همکاری کند نه اینکه اقدامی علیه منافع آمریکا انجام دهد.
کد خبر : 42645

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از «اسپوتنیک»، «ژبیگنیو برژینسکی» مشاور «جیمی کارتر» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در امور امنیت ملی در مقاله‌ای که در روزنامه «فایننشال‌تایمز» منتشر شد، نوشت: همکاری روسیه، آمریکا و برخی دیگر از کشورها باعث پیشرفت در مذاکرات بسیار دشوار بر سر برنامه هسته‌ای ایران شد.


براساس این گزارش، «برژینسکی» نوشت: پس از این موضوع، ما فکر می‌کردیم که فاز بعدی همکاری‌ها میان دو طرف (روسیه و آمریکا) برسر حل موضوع سوریه با مشارکت طرف‌هایی دیگر همچون چین باشد ولی مسکو به‌جای همکاری، دخالت نظامی را ترجیح داد و بدون همکاری سیاسی و تاکتیکی با آمریکا اقدام به انجام عملیات نظامی در سوریه کرد.


این سیاستمدار آمریکایی افزود: احتمالا روسیه می‌خواهد با این اقدام خود، ناتوانی سیاسی آمریکا را نشان بدهد. هم‌اکنون اعتبار ایالات متحده در میان کشورهای دیگر ازجمله در منطقه خاورمیانه به‌خطر افتاده است.


به اعتقاد مشاور سابق رئیس‌جمهوری آمریکا، روسیه از حق کامل حمایت از «بشار اسد» برخوردار است، البته اگر «اسد» خواهان چنین حمایتی باشد. باوجود این، هرگونه تکرار حوادثی از این دست، با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.


«برژینسکی» تاکید کرد: باید روسیه با آمریکا همکاری کند و به‌طور مشترک به حل و فصل بحران سوریه بپردازد. بحران سوریه موضوعی است که فقط به منافع یک کشور محدود نمی‌شود. اگر چنین همکاری صورت بگیرد، حتی همکاری محدود آمریکا و روسیه در منطقه می‌تواند به پیشرفت مثبت آینده رویدادها بیانجامد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته