دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 13:27
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی:

سرمایه‌گذاری در حوزه نوجوانان باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در حوزه نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم.
کد خبر : 42644

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حبیب‌الله مسعودی‌فرید در اولین آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک گفت: نوجوانان شامل افراد 11 تا 20 سال می‌شوند و حتی برخی کشورها تا سن 24 سالگی را دوره نوجوانی در نظر می‌گیرند، زیرا تکامل ناحیه‌ای از مغز که مسئولیت ذهنیت نقاد و خلاقیت را بر عهده دارد تا 24 سالگی طول می‌کشد. در بسیاری از کشورها فهم حدود سه تا چهار درصدی از تولید ناخالص داخلی به حوزه تکامل کودکان به ویژه در سنین اولیه زندگی اختصاص می‌یابد.


وی دوران کودکی را در سنین کمتر از 18 سال دانست و گفت: با توجه به اینکه تکامل سیستم عصبی در سه سال اول زندگی صورت می‌گیرد باید برای این دوران اهمیت ویژه‌ای قایل بود، زیرا اگر برای آن برنامه‌ریزی نکنیم می‌تواند به صورت تهدید قلمداد شود بنابراین در کشور ما نیز باید برنامه‌ریزی خاصی برای این دوره از زندگی افراد در نظر گرفته شود زیرا کیفیت منابع انسانی عاملی تأثیرگذار در توسعه کشور است و کودکان باید از برنامه‌های مهارت آموزی بهره‌مند شوند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: کودکان مناطق کمتر برخوردار نیز باید بتوانند مانند کودکان سایر مناطق کشور از امکانات استفاده کنند زیرا اگر نظام‌های برنامه‌ریزی، شکاف‌های طبقاتی موجود در آموزش را پر نکنند، هنگامی که کودکان به 16 سالگی برسند اختلاف طبقاتی منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. مطالعات نشان می‌دهد دوران کودکی و نوجوانی توجه ویژه‌ای می‌طلبد و برای توانمندسازی نوجوانان به برنامه کشوری بسیاری نیازمندیم.


مسعودی فرید با بیان اینکه اگر تنها به دو درصد افراد تیزهوش و پنج درصد افراد نخبه در کشور توجه داشته باشیم نمی‌توانیم به آینده ایران دست یابیم، افزود: به نهضتی فراگیر در حوزه کودکان نیاز داریم زیرا در حال حاضر با روند رو به رشدی مواجه هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته