دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1393 - 15:48

انتخاب رئیس‌جمهوری لبنان بار دیگر به تعویق افتاد/20 اسفند جلسه بعدی پارلمان

نوزدهمین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور پس از ۹ ماه خلأ ریاست‌جمهوری، بار دیگر به حد نصاب نرسید.
کد خبر : 4264

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «السفیر»، پارلمان لبنان امروز چهارشنبه نیز در انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور ناکام ماند و نوزدهمین جلسه پارلمان به حد نصاب نرسید.


«نبیه بری» با اعلام این مطلب، 11 مارس آینده (20 اسفند) را زمان برگزاری نشست بعدی پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهوری تعیین کرد. پارلمان لبنان 128 نماینده دارد و برای به حد نصاب رسیدن در جلسه ویژه انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور باید 2 سوم نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شوند.


در حالی که 9 ماه از خلا ریاست‌جمهوری در لبنان می‌گذرد، گروه‌های سیاسی کشور درباره سازوکار ادامه کار دولت کنونی لبنان به نخست‌وزیری «تمام سلام» نیز اختلاف‌نظر پیدا کرده‌اند.


پارلمان لبنان پیش‌ از این 18 بار در انتخاب رئیس‌جمهوری ناکام مانده بود و بیشتر این زمان‌ها با به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر در پارلمان مواجه شده است. کشور لبنان از ماه می گذشته که ریاست‌جمهوری «میشل سلیمان» پایان یافت، بدون رئیس‌جمهوری است و گروه‌های سیاسی برای انتخاب رئیس‌جمهوری توافقی به تفاهم دست نیافته‌اند.


جلسات مجلس لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهوری با حضور دو سوم نمایندگان (86 نماینده) به حد نصاب می‌رسد و رسمیت می‌یابد، اما بر خلاف جلسه اول که برای انتخاب رئیس‌جمهوری به همین تعداد رای نیاز است، در جلسات دوم و دوم به بعد باید دو سوم نمایندگان حضور یابند اما هر نامزدی که بتواند اکثریت نصف به‌علاوه یک یعنی 65 رای را کسب کند، می‌تواند به کاخ ریاست‌جمهوری برود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته