دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 12:34
جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد

آمادگی پلیس ایران به منظور برگزاری حج در سال‌های آتی/ همکاری پلیس در شناسایی هویت اجساد فاجعه منا

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس ایران به منظور حضور در برگزاری حج سال‌های آتی اعلام آمادگی کرده و نامه مربوط به این اعلام آمادگی هم ارسال شده است، گفت: پلیس در بحث شناسایی هویت اجساد شناسایی نشده از تمام توان خود استفاده می‌کند.
کد خبر : 42625

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه ششمین نشست نیروی انتظامی با سفیران و کارداران مقیم تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نشست با هدف تبادل تجربیات بین پلیس ایران و همکاری و هماهنگی با سایر کشورها و سازمان های مستقر در ایران است تا در راستای آن بتوانیم با جرائم فرا ملی و بین‌المللی از جمله جرائم سازمان یافته، پولشویی، مواد مخدر و جرائم سایبری مقابله کنیم. ایران آماده است تا تجربیات خود را در این زمینه و دیدگاه‌هایش را به سایر کشورهای حاضر در این نشست منتقل کند.


وی با بیان اینکه ایران آماده همکاری دوجانبه و چند جانبه با سایر کشورهای حاضر در این نشست است افزود: همانگونه که معاون محترم وزارت خارجه اعلام کرد ما آمادگی داریم در راستای توافق انجام شده، به استرداد مجرمین و موضوعات مربوط به جرائم سازمان یافته کمک کنیم.


جانشین فرمانده ناجا در خصوص حضور نیروی انتظامی در حادثه منا اضافه کرد: پلیس در خصوص ورود حجاج و مجروحین و همچنین تشییع پیکر مطرح جان‌باختگان در تهران و سراسر کشور همکاری لازم را با سایر بخش‌ها و معاونت‌ها انجام داد.


سردار مومنی اضافه کرد: پلیس ایران آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری حج در سال‌های آتی اعلام و نامه مربوط به این اعلام آمادگی نیز ارسال شده است.


جانشین فرمانده ناجا با اشاره به دیگر اقدامات پلیس در خصوص حادثه منا عنوان کرد: در بحث آزمایشات و شناسایی اجساد، پلیس آگاهی وارد عمل شده است و تلاش می‌کند با تمام توان هویت افرادی را که شناسایی نشده‌اند و یا قابل شناسایی نبوده‌اند با انجام آزمایش‌های DNA و یا تشخیص هویت اعلام کند. ما تا شناسایی تمامی اجساد و اتباع ایرانی ماموریت خود را ادامه می‌دهیم.


وی در خصوص جرائم اتباع در ایران توضیح داد: پلیس جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اشراف کامل دارد و جرائم اتباع خارجی در ایران کنترل شده است و اگر زمانی هم اتفاق بیفتد در کمترین زمان ممکن شناسایی می‌شوند همانگونه که طی هفته‌های اخیر شاهد بودیم ما می‌توانیم جرائم اتباع را در کمترین زمان شناسایی و عوامل آن را دستگیر کنیم در مجموع می‌توان گفت جرائم اتباع کنترل شده است.


وی در خصوص شناسایی ابعاد فاجعه منا تصریح کرد: با حضور مسئولان وزارت خارجه ما در حال پیگیری این موضوع از طریق حقوق بین‌الملل هستیم و ایران با پلیس بین‌الملل در خصوص شناسایی ابعاد این موضوع همکاری لازم را انجام می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته