دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نشست معاونان، مسئولان و اعضاء هیات علمی واحد زاهدان با معاون سازمان زمین‌شناسی کشور

قلم‌قاش: تاکنون 25 دانشگاه برای انجام نقشه‎ با سازمان زمین‌شناسی قرارداد امضا کرده‎اند

معاون سازمان زمین‌شناسی کشور در نشستی با معاونان، مسئولان و اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تنها دانشگاهی است که با سازمان زمین شناسی کشور قراداد دارد.
کد خبر : 42621

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جلیل قلم‎قاش با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 25 دانشگاه برای انجام نقشه‎های زمین‎شناسی با سازمان قرارداد امضا کرده‎اند، با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تفاهم‌نامه داریم، قرارداد نداریم.


این مسئول با بیان اینکه دانشگاه از توانمندی علمی و انسانی بالایی برخوردار است، عنوان کرد: از سال گذشته سازمان زمین‎شناسی تلاش کرد تا از توانمندی‎های دانشگاه در گرایش‎های مختلف و به خصوص در گرایش علوم زمین همکاری بیشتر داشته باشد و از توان علمی و توان نیروی انسانی دانشگاه در راستای تأمین اهداف علوم زمین کشور بهرمند شویم.


معاون سازمان زمین شناسی کشور افزود: دانشگاه با توان علمی و انسانی و گسترش فوق‎العاده‎ای که در کشور دارد می‎تواند کمک بسیار زیادی در اجرای فعالیت‎های علمی، اجرایی و عملیاتی داشته باشد.


قلم‎قاش اظهار کرد: تمام فعالیت‎های عمرانی کشور باید با مشاوره و همکاری اعضاء هیات علمی و استادان زمین شناسی انجام شود، با توجه به این پتانسیل سازمان زمین‎شناسی بیش از پیش تمایل به همکاری و امضاء قرارداد و تفاهم نامه با دانشگاه و مراکز آموزش عالی را در برنامه دارد که خوشبختانه این طرح از طرف دانشگاه هم با استقبال خوبی مواجه شده است


در بخش دیگری از این جلسه معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: فرایندی که در سال‎های اخیر در دانشگاه‎ها توجه بیشتری به آن شده پژوهش، تولید علم و تبدیل علم به ثروت است.


محمدرضا نورا با بیان اینکه بحث تولید دانش و تبدیل علم به ثروت در دانشگاه کمتر مورد توجه قرار گرفته است و جای خالی آن در دانشگاه‎ها به خوبی احساس می‎شود، افزود: تا کنون پژوهش در دانشگاه کم‎رنگ بود و بیشترین توجه به تربیت نیروی انسانی متخصص می‎شد و نتیجه آن حضور بهترین و کارآمدترین نیروهای متخصص در همه‎ی سازمان‎ها است که تربیت شده‎ی دانشگاه‎های داخل کشور می‎باشند و این یک افتخار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است


این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه به تنهایی نمی تواند تولید علم داشته باشد دانشگاه زمانی می تواند به تولید علم بپردازد که ارتباط با مجریان کار داشته و مشکلات آن ها را دریافت کند سپس در مسیر مرتفع کردن این مشکلات اقداماتی را انجام دهد، هر کجا این ارتباط بیشتر بوده توانمندی دستگاه اجرایی و مجموعه‎های دانشگاه ها بیشتر خود را نشان داده است.


سپس معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ضمن خیرمقدم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان قابلیت ها و بسترهای لازم در جهت تعالی استان فراهم کرده است.


احمد مهربان افزود: دانشگاه به تنهایی نمی تواند متولی توسعه جامعه باشد و پیشرفت را تضمین کند برای رسیدن به این هدف باید تعامل و ارتباط با سازمان ها بیشتر باشد.


این مسئول خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان استعدادها و پتانسیل‎های خوبی را برای رونق اقتصاد کشور دارد به خصوص در زمینه معدن و دومین استان معدن خیز کشور است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته