دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تبلیغ «حسین یاری» برای قالی‌شویی و مرغ بریان!؟

انتشار تصویر یک بازیگر بر روی جلد مجله، اتفاقی طبیعی در رسانه‌های ایران است و بسیاری از بازیگران معتبر و شناخته‌شده صرفاً در صورت انتشار تصویرشان بر روی جلد حاضر به مصاحبه اختصاصی با آن رسانه می‌شوند. اما چنین اتفاقی این روزها در «آگهی‌نامه‌ها» نیز در حال تبدیل‌شدن به یک اپیدمی است.
کد خبر : 4262

به گزارش آنا به نقل از سینما پلاس، انتشار نشریات تبلیغی پدیده‌ای است که در سال‌های اخیر باهدف پاسخ به نیازهای شهروندان صورت گرفته اما برخی از این نشریات، با سوءاستفاده از خلأهای قانونی، فعالیت‌های خود را در قالب «نشریات فرهنگی» عرضه می‌کنند.


«کوچه‌ها» نام یکی از این نشریات است. در صفحه اول این مجله عبارت «نشریه فرهنگی هنری» درج‌شده و حتی 2500 تومان قیمت هم برای فروش آن تعیین‌شده است. بر روی جلد این نشریه تصویری از «حسین یاری» دریکی از فیلم‌های سینمایی‌اش منتشرشده است.


یاری از بازیگران خوب و خوش‌نام سینما و تلویزیون ایران است و دیدن تصویری از او بر روی جلد یک نشریه آن‌هم در ابعاد بزرگ، این تصور را ایجاد می‌کند که حتماً با این بازیگر مصاحبه‌ای در این مجله منتشرشده است.


همین مسئله می‌تواند انگیزه خرید این نشریه باشد اما با مراجعه به داخل «کوچه‌ها»! نه اثری از مصاحبه یاری است و نه حتی توضیحی درباره این عکس داده‌شده است. حجم فراوانی از این نشریه به انواع و اقسام آگهی با موضوع دندان‌پزشکی، قالی‌شویی، سالن زیبایی، مرغ بریان، عطاری، حمل بار، چلوکبابی و... اختصاص‌یافته و چند مطلب کاملاً «کپی پیسی» درباره آل‌پاچینو، دیان ای، هیپنوتیزم و... که به شکلی کاملاً بدسلیقه و ناشیانه در صفحات متعدد پخش‌شده نیز کل محتوای مجله را شکل می‌دهد. بخشی از محتوای مجله هم مطالبی است که آگهی‌دهندگان نوشته‌اند و بر همین اساس نمی‌توان آن را مطالب تولیدی به‌حساب آورد.


تضییع حقوق بازیگران و هنرمندان سینمای ایران توسط این نشریات و بهره‌برداری تبلیغاتی بدون اجازه از تصویر آن‌ها موضوعی است که هم نیازمند واکنش شخصی این بازیگران است و هم باید در قالب فعالیتی صنفی دنبال شود تا بیش از این هنر و توانایی این چهره‌ها مورد سوءاستفاده واقع نشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب