دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 12:17
در نشست روسای واحدها و معاونان پژوهشی استان‌های مازندران و گلستان مطرح شد

استفاده از توان روابط عمومی‌‌ها و دفاتر ارتباط با صنعت برای معرفی ساها

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: باید از توان روابط عمومی‌‌ها و دفاتر ارتباط با صنعت برای معرفی خدمات ساها در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.
کد خبر : 42619

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر آرین ساطعی در نشست روسای واحدها و معاونان پژوهشی استان‌های مازندران و گلستان در آمل، با توجه به تاکید رئیس هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرای سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد اظهار کرد: طرح ساها یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی بوده و یک ثروت ملی و گنجینه علمی پژوهشی محسوب می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با بیان اینکه ساها با 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه جزو مهم‌ترین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه علمی کشور است، افزود: برای معرفی خدمات آزمایشگاهی در بازار هدف و استفاده بهینه از توان علمی و عملی اعضای هیات علمی دانشگاه باید تلاش کنیم.


وی اجرای صحیح ساها را در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب دانست و گفت: تاکید کردیم واحدهای دانشگاهی استان گلستان به منظور تسریع در به نتیجه رسیدن طرح ساها در این استان نسبت به طراحی سایت با توجه به ضرورت بازاریابی مناسب و ارائه خدمات اقدام کنند.


لاریجانی: ساها موجب خلق فرصت جدید و هم‌افزایی مناسب در دانشگاه آزاد اسلامی شده است


رئیس واحد آیت‌الله آملی نیز در این نشست با بیان اینکه اهمیت ساها به قدری است که به عنوان یک شاخص در گسترش تحصیلات تکمیلی مطرح است، اظهار کرد: ساها می‌تواند بسترساز و تسهیل‌کننده در فرآیند نوآوری باشد و با سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی دکتر میرزاده اتخاذ شده است، همخوانی و هم‌زمانی دارد.


دکتر فاضل لاریجانی با بیان اینکه امروز موضوع تجاری‌سازی در پژوهش از محوری‌ترین بحث‌ها در دانشگاه آزاد است، تصریح کرد: کاری که تاکنون در ساها صورت گرفته خلق یک فرصت جدید با هم‌افزایی مناسبی است که ایجاد شده است.


لاریجانی با بیان اینکه امروز موضوع تجاری‌سازی در پژوهش از محوری‌ترین بحث‌ها در دانشگاه آزاد است، تصریح کرد: کاری که تاکنون در ساها صورت گرفته خلق یک فرصت جدید با هم‌افزایی مناسبی است که ایجاد شده است

این مسئول با بیان اینکه شرایط تحقق و ارتباط با بازار از ارکان اصلی تجاری‌سازی است، تاکید کرد: باید ببینیم نوآوری چگونه تحقق می‌یابد و به چه محتوا و تغییر ساختاری و انگیزشی نیاز دارد.


لاریجانی با توجه به صدور مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات مدیریت و نوآوری ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز در واقع به ما امکان می‌دهد که درباره مباحث مربوط به انواع نوآوری‌ها و شرایط تحقق آن تجزیه و تحلیل داشته باشیم.


وی با قدردانی از عملکرد دکتر ایرانبخش در اجرای ساها در دانشگاه آزاد اسلامی و تاثیرگذاری این کار برای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه واحد آیت‌الله آملی میزبان دانشگاه دی‌هشت نیز هست، شبکه ملی که تمام آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های سراسر کشور را به هم متصل می‌کند می‌تواند برای دانشجویان بین‌الملل نیز دارای جاذبه باشد.


اجرای ساها در راستای کیفی‌سازی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است


رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران هم گفت: با اجرای ساها دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کیفی‌سازی واحدهای خود گام برمی‌دارد.


دکتر محمد صالحی اظهار کرد: سامانه یکپارچه‌سازی آزمایشگاه‌های همکار آزاد، ساها از ابتکارات دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی با توجه به اینکه در این طرح تمام کشور از خدمات و امکانات دانشگاه استفاده می‌کنند، تاکید کرد: هم تلاش درراستای تقویت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های تحصیلی و رسیدن به افق 1404 که انشاءلله با این طرح دانشگاه آزاد اسلامی زودتر به انتظارات سند چشم‌انداز خواهد رسید.


صالحی با بیان اینکه این سامانه دقیقا در راستای افق چشم‌انداز 1404 کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی با قوت در راستای توسعه آن گام بر می‌دارد، تصریح کرد: در کنار سایر امکانات آموزشی، پژوهشی و عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی، تجهیزات و امکانات بسیار زیادی در سطح کشور دارد که با طرح ساها می‌تواند به همه دانشگاه‌های کشور چه آزاد و چه دولتی و سایر مراکز آموزشی و حتی دستگاه‌ها و نهادها ارائه خدمت کند.


وی با قدردانی از تلاش‌های دکتر واشقانی و دکتر ایرانبخش در اجرای طرح افزود: طرح ساها دارای برنامه‌های کوتاه مدت یک ساله و دو ساله میان‌مدت و بلندمدت است و قرار است ظرف یک سال 50 هزار شرح خدمت به کشور بدهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته