دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کی‌روش: دلیلی نمی‌بینم فو‌تبا‌ل ایران در سطح سوئد، دانمارک و اروگوئه نباشد/ اینکه در صدر آسیا هستیم خوب است

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: چالشی که پیش روی تیم ‌ملی ایران قرار دارد این نیست که فقط یکی از بهترین‌ تیم‌های آسیا هستیم. ما این توانایی را داریم که بسیاری از تیم‌های خوب اروپایی را نیز به چالش بکشیم.
کد خبر : 42618

به گزارش گروه ورزشی آنا، کارلوس کی روش در گفتگو با سایت اماراتی اسپورت ۳۶۰ گفت: «هیچ کشور دیگری در دنیا عشق و احساسی که ایرانی‌ها به فوتبال دارند را ندارد. فوتبال در ایرانی‌ها امری منحصر به فرد در ذاتشان است. ما برای اینکه بتوانیم اتفاق جام جهانی ۲۰۱۴ را تکرار کنیم کار مشکلی داریم. کارمان برای حضور در این رقابتها خیلی خیلی دشوار است. برای همین است که باید سخت‌تر از گذشته کار کنیم.»


وی در ادامه گفت: «باید به این مسئله اذعان کنم تمام بازی های ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ سخت هستند. اولین بازی ما در این رقابت‌ها مقابل ترکمنستان در پایان لیگ ایران برگزار شد. در این بازی بازیکنان ترکمنستان به خاطر اشتباهی که از بازیکنان ما سر زد، دروازه ما را باز کردند. در بازی مقابل مقابل گوام سبک فوتبال خود را به این تیم تحمیل کردیم. عملکرد تیم ایران دراین بازی خوب بود. در بازی مقابل هند به دلیل سبک تهاجمی‌اش غافلگیرشدیم و پس از یک نیمه سخت، خودمان را جمع و جور کردیم، راهمان را عوض کردیم و در نیمه دوم وضعیت تغییر کرد.»


کی‌روش در ادامه به رده بندی فیفا اشاره کرد و گفت: «رده بندی فیفا خیلی معنی نمی‌دهد. کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در وضعیت بهتری قرار دارند و این به خاطر ظرفیت فوتبال این کشورهاست. البته اینکه در صدر جدول رده بندی آسیا هستیم خوب است. بر این باوریم که باید موقعیت خود را حفظ کنیم و قوی‌تر شویم. در رده بندی فیفا موقعیت ما در قیاس با کشورهای دیگر مقایسه و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.»


سرمربی تیم ملی ادامه داد: «چالشی که پیش روی تیم ‌ملی ایران قرار دارد این نیست که فقط یکی از بهترین‌ تیم‌های آسیا هستیم. ما این توانایی را داریم که بسیاری از تیم‌های خوب اروپایی را نیز به چالش بکشیم. البته نمی‌خواهم بگویم که در سطح تیمی مانند آلمان، فرانسه، آرژانتین یا برزیل اما دلیلی نمی‌بینم که تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در سطح تیم‌های مانند سوئد، دانمارک، یونان و اروگوئه و سایرین نباشد. به نظر من این چالشی است که در 10 سال آینده پیش روی ما قرار دارد.»


وی همچنین در خصوص تیم های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی نیز گفت: «استرالیا، ژاپن و کره جنوبی بازیکنان بسیاری دارند که در اروپا بازی می کنند. این برای آنها یک مزیت به حساب می آید. ولی یک چیز را مطمئنم و آن اینکه آنها در بازی با ما می دانند که ۹۰ دقیقه سخت دارند و ما هم کار را بر آنها دشوار می کنیم. وقتی بازی آغاز می شود، فقط ماییم و آنها.»


کی روش در این گفت و گو، درباره امید به آینده صحبت کرد و درباره حضور بازیکنان جوان در تیم ملی گفت: «امیدواری زیادی در فوتبال ایران وجود دارد. اوضاع را خیلی مثبت می بینم. نیاز به این داریم که روی فوتبال جوانان سرمایه گذاری کنیم. جوانان روح یک تیم هستند. آنها غرور تیم ملی، شور فوتبال و بلندپروازی تیم ما را تازه کرده‌اند. این انتقال همچنین برای آینده فوتبال ایران خیلی استراتژیک است. باید اطمینان خاطر حاصل کنید که کار درست را برای تیمتان انجام می دهید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته