دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 11:46
در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی

قلی‌پور: دامپزشکان رسالت بزرگی در امنیت غذایی جامعه دارند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: دامپزشکان رسالت بزرگی در امنیت غذایی جامعه و نقش مهمی در جلو گیری از بسیاری بیماری‌های حیوان و انسان دارند.
کد خبر : 42606

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر حسن قلی‌پور در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی که با حضور شمس‌علی هادی‌زاده معلم عضو شورای مرکزی نظام دامپزشکی ایران و رئیس نظام دامپزشکی مازندران، استادان فرهیخته دامپزشکی استان، معاونان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه واحد بابل برگزار شد، با گرامیداشت این روز اظهار کرد: اهمیت و ضرورت این رشته بیش از هر زمانی احساس می‌شود و حیات بشر به این رشته بستگی دارد زیرا حیوانات همانند انسان‌ها به پزشک و متخصص نیازمندند.


وی گفت:حرفه دامپزشکی صرفا به معنای درمان یک بیماری در دام تلقی نمی‌شود بلکه این رشته نقش مهمی در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد.


سرپرست واحد بابل تأکید کرد: اگر دانشجویان و استادان همت، تحقیق، تلاش و کوشش کنند، برای رشد و شکوفایی دامپزشکی با گسترش این رشته در آینده نزدیک، دکتری تخصصی در واحد بابل ایجاد خواهیم کرد.


وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولان دامپزشکی، استادان و کارشناسان برای ارتقای کیفیت علمی و پژهشی دانشجویان از هیچ کوششی دریغ نکنند. ما هم هر آنچه امکانات لازم و ضروری باشد در اسرع وقت تهیه و در اختیار قرار خواهیم داد.


قلی‌پور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل تنها دانشگاهی است در سطح سه استان مازندران، گیلان و گلستان بعد از چند سال تلاش و پیگیری‌های فراوان توانست رشته دکتری دامپزشکی را دایر کند.


دکتر سید مهدی حسینی‌فرد، رئیس دانشکده دامپزشکی واحد بابل نیز با ارائه گزارش عملکرد علمی و پژوهشی دانشجویان و تبریک روز دامپزشک از نقش بی‌بدیل دامپزشکان یاد و ابراز امیدواری کرد که روز 14 مهر (روز دامپزشک) نقطه عطفی برای ایجاد همدلی، وفاق و اتحاد در بین افراد شاغل در این حرفه باشد.


در پایان، از استادان، دانشجویان قبولی دکتری تخصصی و پژوهشگران برتر علمی با لوح سپاس و جوایز پزشکی تجلیل و قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته