دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دعاگویی: کارآمدی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی غیرقابل انکار است/ به جای تخریب باید با دانشگاه مهربان‌تر بود

مشاور رئیس و سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کارآمدی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور کاملاً مشهود است و در مقایسه با مراکز آموزش دیگر وضعیت مطلوب‌تری دارد.
کد خبر : 42590

محمدمصطفی دعاگویی در حاشیه سفر دکتر میرزاده به همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در اصل یک نهاد آموزشی بزرگ در حوزه آموزش عالی بوده و از بدو تأسیس خدمات زیادی را در بالا بردن سطح علمی جامعه به همراه داشته است.


وی افزود: نگاه سیاسی که در چند سال اخیر به این دانشگاه صورت گرفته باعث شده است تا ویژگی اصلی و بازر این دانشگاه کمرنگ شود اما چیزی که اکنون وجود دارد موفقیت این دانشگاه به عنوان یک دستاورد بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همگان مشخص شده است.


مشاور و سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این نهاد فرهنگی در اصل به مانند یک موقوفه عمل کرده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با سیاستی که از قبل طراحی و اجرا شده از درآمدها برای توسعه و ارتقای خود هزینه کرده است.


دانشگاه آزاد اسلامی در بعد آموزش، تحقیقات، اشتغال، عمران و اقتصاد شرایط مطلوبی را در کشور ایجاد کرده است و از این حیث به جای تخریب باید با آن مهربان‌تر بود

وی ادامه داد: برخلاف آنچه برخی‌ها در جامعه تبلیغ می‌کنند، دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به شخص یا گروهی نیست و خدماتی که از ابتدای تأسیس تاکنون ارائه کرده به خوبی شاهدی بر این ادعاست.


دعاگویی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش عالی توانسته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بعد آموزش، تحقیقات، اشتغال، عمران و اقتصاد شرایط مطلوبی را در کشور ایجاد کرده است و از این حیث به جای تخریب باید با آن مهربان‌تر بود.


وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی در مدت فعالیت خود توانسته 5 میلیون فارغ‌التحصیل در مقاطع مختلف را به جامعه ارائه کند و اکنون هم یک میلیون و 700 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به آنا گفت: اکنون حدود 400 واحد و مرکز در سطح کشور زیر پوشش دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند که حدود 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی، اداری، ورزشی مسقف یا روباز در اختیار دارند.


وی افزود: این عملکرد و موفقیت شاید در ابتدا برای موسسان هم قابل تصور نبود اما با شرایطی که به وجود آمده دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش عالی غیردولتی وضع به مراتب بهتری نسبت به رقبای خود دارد.


دعاگویی با بیان اینکه سرانه آموزشی دانشگاه آزاد کشور در مقایسه با سایر مراکز قابل تحسین است، اظهار کرد: اکنون سرانه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور به گونهای است که به ازای هر 53 دانشجو یک استاد وجود دارد و این در حالی است که در بعضی از مراکز این رقم به 250 دانشجو در ازای یک استاد می‌رسد.


روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در بسیار از شاخص و فاکتورها از سایر استان‌ها جلوتر است و نمونه آن به خوبی در این سفر مشهود بود

وی با بیان اینکه بر اساس توصیه مقام معظم رهبری، تبیین کارآمدی نظام باید در بین مردم به خوبی صورت بگیرد، ادامه داد: خدماتی که دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه داشته باید از طریق رسانه‌ها برای مردم بیان شود و در این راستا رسانه‌های استانی نقش پررنگی در اطلاع‌رسانی در منطقه خود دارند.


دعاگویی یادآور شد: دکتر میرزاده از ابتدای حضور خود در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه‌ای به رسانه داشتند و تأکید کردند که سیاست‌های کلی دانشگاه از طریق رسانه‌ها تبیین و اطلاع‌رسانی شود.


وی با بیان اینکه خبرگزاری آنا، ایسکانیوز و روزنامه فرهیختگان رسانه‌های رسمی وابسته به دانشگاه آزاد هستند به آنا گفت: با وجود این، دانشگاه تعامل بسیار مناسبی با سایر رسانه دارد تا خدمات و موفقیت‌های دانشگاه بهتر و بیشتر به عموم جامعه منعکس شود.


دعاگویی خاطرنشان کرد: در 28 سفری که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان‌ها داشتند، شرایط خوبی را در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان شاهد بودیم و نه تنها ضعفی نبود بلکه در بسیاری از موارد این استان شرایط مطلوبی دارد.


وی با توجه به حوزه تخصصی روابط عمومی و ارزیابی آن در سطح استان همدان گفت: روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در بسیار از شاخص و فاکتورها از سایر استان‌ها جلوتر است و نمونه آن به خوبی در این سفر مشهود بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته