دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 10:48

سازمان عفو بین‌الملل خواستار اعمال محدودیت تسلیحاتی علیه ائتلاف عربی شد

سازمان عفو بین‌الملل با هشدار درباره احتمال وقوع جنایت‌های جنگی در جریان حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن، خواستار اعمال محدودیت‌های تسلیحاتی علیه آن شده است.
کد خبر : 42577

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در گزارش روز گذشته (سه‌شنبه) سازمان عفو بین‌الملل آمده است:‌ آسمان یمن شبانه‌روز بمباران می‌شود و ما خواستار انجام تحقیقاتی مستقل و موثر در این‌باره هستیم.


براساس این گزارش، به‌دنبال موفقیت‌های نیروهای جنبش «انصارالله»، ائتلافی از برخی کشورهای عربی منطقه به رهبری عربستان تشکیل شد و حملات خود را علیه نیروهای یمنی آغاز کردند.


سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: به‌تازگی شواهد یافت شده است که نشان می‌هد برخی جنایات جنگی در جریان این حملات هوایی‌ به وقوع پیوسته است.


این سازمان مدافع حقوق بشر درباره 13 مورد حمله مرگبار در یمن تحقیق کرده است. حملاتی که حدود 100 قربانی غیرنظامی، از جمله 59 کودک برجای گذاشته است. همچنین کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در چنین حملات مرگباری، اهمیت فوق‌العاده اعمال محدودیت در فروش برخی جنگ‌افزارها را به ائتلاف عربی نشان می‌دهد.


این سازمان تاکید کرده است که آمریکا یا هر کشوری که به طرف‌های درگیر در یمن جنگ‌افزار می‌دهد، موظف است مطمئن شود جنگ‌افزارهای ارسالی در تقابل جدی با قوانین بین‌المللی انسانی قرار ندارد.


سازمان ملل برآورد می‌کند که در جریان نبردهای یمن، تاکنون، دست‌کم پنج هزار نفر کشته و 25 هزار نفر زخمی شده‌اند که بسیاری از قربانیان غیرنظامی هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته