دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 09:28

داعش مسئولیت انفجارهای عدن و حمله به مقر دولت فراری یمن را برعهده گرفت

گروه داعش مسئولیت انفجارهایی را که صبح روز گذشته (سه‌شنبه) شهر «عدن» را لرزاند، برعهده گرفت. نخست‌وزیر و اعضای دولت فراری یمن، از این انفجارها جان سالم به در بردند.
کد خبر : 42560

به‌ گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه «العربیه» گزارش کرد: هتل «قصر»، محل اقامت «خالد بحاح» صبح روز گذشته (سه‌شنبه) هدف حمله موشک‌های کاتیوشا قرار گرفت.


براساس این گزارش، شاهدان عینی گفتند: پیش از حمله موشکی، خودرویی بمب‌گذاری شده، در دروازه غربی هتل منفجر شد و هم‌زمان، دو موشکی که منبع شلیک آن‌ها مشخص نیست، به هتل اصابت کردند.


احتمالا هدف از شلیک دو موشک، مشغول کردن نیروهای محافظت از هتل بود، موضوعی که باعث شد خودروی بمب‌گذاری شده بتواند تا حدودی خود را به ساختمان اصلی هتل نزدیک کند.


شاهدان افزودند: بلافاصله پس از انفجار، ساختمان بسته شد و مسئولان حاضر در آن، به مکانی امن منتقل شدند.


انفجار دیگری منزل شیخ «صالح عولقی» را هدف قرار داد. این منزل، محل اقامت برخی از نیروهای نظامی و هلال‌احمر امارات بود. به‌دنبال این انفجار که به‌وسیله خودرویی بمب‌گذاری شده انجام شد، منزل به‌طور کامل منهدم شد و برخی افراد کشته و زخمی شدند.


خودروی بمب‌گذاری شده دیگری نیز در نزدیکی دروازه پادگان نیروهای اماراتی در نزدیکی منطقه «بریقه» منفجر شد. این خودرو به‌دنبال شلیک گلوله به سوی آن به‌وسیله نیروهای محافظ ساختمان، نتوانست ماموریت خود را با ورود به ساختمان انجام دهد. به‌دنبال انفجار این خودرو شماری از نیروهای محافظی که خارج از ساختمان بودند، کشته شدند.


فرماندهی ائتلاف عربی در یمن از کشته شدن یک سرباز سعودی در حمله «عدن» خبر داده بود. در همین حال فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات اعلام کرد که چهار سرباز اماراتی کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.


خبرگزاری رسمی امارات به‌نقل از منابع آگاه گزارش کرد: در عملیات روز گذشته (سه‌شنبه) نیروهای حوثی (جنبش انصارالله) و «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن علیه ساختمان دولت فراری یمن و شماری از پایگاه‌های نظامی، 15 نفر از نیروهای ائتلاف عربی کشته شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته