دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

دوام معماری جدید کی‌روش در بازی با عمان معلوم می‌شود/ تیم ملی هنوز آسیایی بازی می‌کند

جلال چراغپور گفت: عیار تیم ملی را نمی‌توان مشخص کرد چرا که هنوز شاگردان کی‌روش بازی سختی را برگزار نکرده‌اند.
کد خبر : 42551

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران پس از یک تساوی برابر ترکمنستان و 2 پیروزی مقابل گوام و هند از 3 دیدار نخست خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در چهارمین دیدار خود در مسقط به مصاف عمان می رود. در حال حاضر ملی‌پوشان کشورمان با 7 امتیاز صدرنشین گروه D هستند و عمان و گوام نیز با همین امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. شاگردان کارلوس کی‌روش در صورت شکست عمان صدرنشینی خود را در این گروه تثبیت خواهند کرد چرا که گوام یک بازی بییشتر از دیگر تیم‌های حاضر در گروه انجام داده است.


جلال چراغپور کارشناس فوتبال ایران در مورد دیدار فردای تیم ملی مقابل عمان به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «پس از رقابت‌های جام‌جهانی و جام ملت‌ها هنوز فرصتی پیش نیامده که بتوان تیم کی‌روش را قضاوت کرد. ما سه بازی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی روسیه برگزار کرده‌ایم اما این دیدارها هیچ‌کدام آزمون مهمی محسوب نمی‌شود. بازی با گوام که زمانی 19 گل از ما خورده بود و این بار با خوردن 6 گل تسلیم ایران می‌شود یا پیروزی در خاک هندوستان را نمی‌توان ملاک ارزیابی از تیم ملی قرار داد. ما نیاز به بازی‌هایی داریم که شرایط بررسی تیم ملی را برای‌مان آسان کند.»


وی افزود: «شاید بعد از بازی با عمان بهتر بتوانم در مورد تیم ملی صحبت کنم. در این بازی مشخص می‌شود آمدن بازیکنان جدید همراه با تغییر نگرش استایل تیم ملی حرکتی رو به جلو است یا ما همان تیم با همان نوع بازی قبلی هستیم و تنها بازیکنان‌مان عوض شده‌اند. وقتی قرار است تیم ملی در بازی‌هایش از 35 متری سانتر کند، چه فرقی می‌کند خسرو حیدری، وریا غفوری یا رامین رضاییان مدافع راست تیم ملی باشند. برای یک سانتر آسیایی هر مدافعی در دفاع راست بازی کند، قابلیت چنین سانتری را دارد.»


چراغپور خاطرنشان کرد: «ما می‌خواهیم این روند تغییر کند و شیوه بازی تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی را پیاده کنیم. خوب این اتفاق باید بیفتد و من در بازی‌های گذشته چنین تغییری را آنچنان حس نکردم. با نگاه به بازی‌های تیم‌های ملی جوانان و امید هم همان فوتبال تیم ملی بزرگسال را می‌بینیم. همان مکث‌ها، همان معطل کردن در دادن پاس و ضربه آخر، حفظ توپ در فضاهای تنگ را بلد نیستیم و .... این مشکل در تمام رده‌های سنی تیم ملی یکسان است. باید صبر کنیم تا بازی‌های تیم ملی در مرحله مقدماتی تمام شود و با حذف تیم‌های ضعیف‌تر در دور دوم رقابت‌های جام جهانی نمایش شاگردان کی روش را ببینیم. در هر صورت آن زمان بازی‌های زیادی برگزار شده و سرمربی تیم ملی موفق شده ترکیب اصلی خود را مشخص کند. اگر آن زمان هم تحولی در نحوه بازی شاگردان کی‌روش نبینیم آن وقت می‌توانیم بگوییم که تیم ملی توانایی رشد و پیشرفت را ندارد.»


وی در پایان یادآور شد: «معماری جدید کی‌روش در بازی‌های سخت و دشوار مشخص می‌شود. ما سه سال پیش در خاک عمان باختیم. آن هم با بازیکنانی که سرشناس‌تر از بازیکنان امروز تیم ملی بودند. اما امروز، آن شکست و حضور بازیکنانی که تجربه کمتری دارند، سنگ محکی برای پیش‌بینی نتیجه بازی فردای تیم ملی نیست. امسال چلسی و بارسلونا نتایج دور از انتظاری گرفتند. دورتموند چند روز پیش 5 گل از بایرن‌مونیخ خورد ولی چنین نتایجی نشانه بد بودن سرمربیان نامدار این تیم‌ها نیست. شرایط تیم‌های‌شان به گونه‌ای پیش رفته که نتایج برخلاف همیشه رقم خورده است. نکته جدیدی که در بازی‌های جدید تیم ملی دیده شده، افزایش دوندگی تیم ملی بوده است. شاید پس از گذشت 15 دقیقه از بازی بهتر بتوان نتیجه بازی را حدس زد ولی الان هیچ احتمالی نمی‌توان در مورد نتیجه بازی ایران و عمان داد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته