دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 10:05

بهروز عطایی: ادامه روش کواچ به والیبال ایران لطمه می‌زند/ سرمربی تیم ملی نگرشی خودسرانه دارد

کارشناس والیبال کشورمان گفت: در حال حاضر بهترین تصمیم برای تیم ملی والیبال حضور یک مربی با دانش خارجی در کنار کادر فنی ایرانی است.
کد خبر : 42526

بهروز عطایی در خصوص نتایج اولین جلسه کارگروه والیبال که در این فدراسیون در مورد وضعیت تیم ملی تشکیل شد به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «در این نشست صحبت های خوبی مطرح شد و تصمیم گرفته شد کواچ به کار خودش ادامه دهد به شرطی که قبول کند کادر فنی خودش را تغییر دهد.»


وی در مورد مشکلات کادر فنی و عدم نتیجه گیری تیم ملی در مسابقات جهانی ژاپن گفت: «چیزی که در جلسه اول کارگروه مشخص شد مشکلی است که در کادر فنی وجود دارد. من به هیچ عنوان وجود دستیاران خارجی در تیم ملی را قبول ندارم و در ایران مربیانی هستند که می توانند بهتر به کمک تیم ملی بیایند. البته باید به این نکته هم توجه داشت که آیا کواچ از دستیاران خودش نظر می خواهد یا حرف اول و آخر تیم را خودش می‌زند؟»


عطایی در مورد نگرش کواچ در تیم ملی افزود: «به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی والیبال نگرشی خودسرانه دارد. وقتی کادر فنی از چندین نفر تشکیل می شود به این معنی است که در تصمیمات مهم باید نظر جمع دخیل باشد و اگر کسی بخواهد نظر فردی را بر نظر جمعی تحمیل کند دیگر نیازی به کادر فنی وجود ندارد. کواچ هم در تصمیماتی که برای تیم گرفته می شود باید از نظرات دیگر اعضای کادر فنی کمک بگیرد و تفکر تیم ملی تفکر جمع باشد که به نظر می‌رسد در تیم ملی فقط به نظرات کواچ اهمیت داده می‌شد که اگر این روش از سوی کواچ ادامه پیدا کند لطمه بزرگی به والیبال وارد می شود که جبرانش سخت است.»


وی ادامه داد: «در حال حاضر رحمان محمدی راد یکی از اعضای ایرانی کادر مربیگیری تیم ملی است که می توانست به تیم کمک زیادی بکند اما احتمال می رود کواچ در کارهای مشورتی از دستیاران خودش کمک نگیرد و نظر خودش را بر تیم وارد کند.»


مربی والیبال کشورمان در پایان گفت: «در حال حاضر استفاده از یک مربی با دانش خارجی در کنار کادر فنی داخلی می تواند بهترین تصمیم برای تیم ملی باشد تا بتوانیم در مسابقات کسب سهمیه المپیک نمایش خوبی از تیم ملی ببینیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته