دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 16:51

رئیس واحد استهبان بر کسب علم و دانش با انگیزه و نیت الهی تاکید کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان با استناد به آیات قرآنی و احادیث ائمه اطهار در کسب دانش و علم اندوزی با انگیزه و نیت الهی تاکید کرد و گفت: از جمله اهداف اصلی قرآن و اسلام در کسب علم به دور از انگیزه‌های دنیوی در نظر گرفتن قرب الهی و جلب رضای خدا و خلق است.
کد خبر : 42523

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محسن زارعی جلیانی در مراسم جشن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان که با حضور معاونان، مسئولان و دانشجویان در تالار علامه طباطبایی دانشگاه برگزار شد، با خیرمقدم به حاضران در جلسه، انتخاب واحد استهبان را به عنوان دانشگاه برتر استان فارس از سوی دانشجویان را تبریک گفت.


زارعی جلیانی در رابطه با اهمیت علم اندوزی، فضیلت کسب دانش، آداب تعلیم و تعلم، حقوق استاد و شاگرد، رعایت آداب در اعمال و رفتار و نقش اصلی آن در رشد و شرط و لازمه به کمال رسیدن فرد سخن گفت و تصریح کرد: همانگونه که پیامبراسلام فرموده‌اند«آموزش علم به دیگران برای رضای خداحسنه، یادگیری آن عبادت، گفتگوی علمی تسبیح، کاربرد دانش جهاد و آموزش دادن به کسی که نمی‌داند صدقه است .


رئیس واحد استهبان افزود: در اهمیت کسب علم و دانش روایاتی از رسول اکرم و امام علی بیان شده است که فرموده‌اند تملق و حسد از اخلاق و خوی مومنان نیست مگر در یادگیری علم و دانش.


زارعی به روز کردن اطلاعات را راز موفقیت و راه‌گشای عملی دانشجویان در زندگی فردی و اجتماعی دانست.


سپس معاونان دانشگاه به منظور آشنایی دانشجویان به مسائل دانشگاه در رابطه با شرح وظایف و مسئولیت‌های بخش‌های مختلف حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی مطالبی را بیان کردند.


پخش کلیپ معرفی شهرستان استهبان و دانشگاه، ارائه شعر طنز از سوی محبوبه راهپیما از دانشجویان ممتاز علمی و فرهنگی واحد استهبان، اجرای برنامه شعبده بازی از سوی علی صادقی از جانبازان و ایثارگران شهرستان و پذیرایی و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه‌های این مراسم با شکوه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته