دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر نفت: تکنولوژی به روز استحصال نفت را نداریم

معاون وزیر نفت با بیان این که اقتصاد کلان کشور فقط به نفت به عنوان یک محل درآمد نگاه می‌کند و این مایه تأسف است، گفت: ما در برداشت و مصرف نفت مشکل داریم، چرا که تکنولوژی به روز استحصال نفت را نداریم.
کد خبر : 4251

به گزارش گروه اقتصادی آنا، عباس شعری مقدم در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر این که صادارت نفت خام، یک ضربه بزرگ اقتصادی به کشور است، افزود: نفت باید یک دارایی برای کشور به حساب بیاید که به نسل ما ارث رسیده و تعلق به نسل حاضر ندارد، بنابراین این دارایی باید به ارزش افزوده تبدیل شود.


او ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از برداشت نفت ما سنتی است و اسراف زیادی را در این بخش شاهدیم. از سوی دیگر نفت به جای اینکه به عنوان یک فرصت برای ما باشد، به یک تهدید بدل شده‌است.


شعری مقدم به ضعف سیاست‌گذاری در حوزه نفت نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه سیاست‌گذاری در صادرات، به دانشگاه توجه نکرده‌ایم واین باعث شده که نوآوری خاصی را در صنعت نفت شاهد نباشیم.


وی با اشاره به لزوم توسعه علم و فناوری در حوزه صنعت نفت گفت: توسعه علم و فناوری باعث پیوند خوردن علم و صنعت می‌شود و ما را از عرصه اقتصاد تک محصولی که بسیار هم شکننده‌است به جهشی بزرگ می‌رساند. صنعت نفت ما با اینکه بیش از 100 سال از عمرش می‌گذرد، پیشرفت تکنولوژیک و صنعتی نداشته است.


او ادامه داد: بحران نفتی اخیر شرایط سختی را برای کشور به وجود آورده، ولی آرزوی افرادی که به دنبال جدایی نفت از اقتصاد بودند را فراهم کرده‌است. این فرصت بسیار مناسب است تا برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بکوشیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته