دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 15:20
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تخصیص زمین‌های دانشگاهی جهت ساخت مراکز بهداشتی به خیرین

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌‌های مردمی، عنوان کرد: وزارت بهداشت آمادگی دارد زمین‌های دانشگاهی را برای ساخت مراکز درمانی و بهداشتی توسط خیران اختصاص دهد.
کد خبر : 42490

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر محمد علی ایازی در نخستین همایش ملی تجلیل از خیرین که در مشهد برگزار شد با بیان اینکه هر چه میزان سالمندی در کشور افزایش یابد بروز بیماری‌های مزمن نیز افزایش می‌یابد، عنوان کرد: سالانه بیش از 90 هزار نفر در کشور مبتلا به سرطان می‌شوند و در حال حاضر 350 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد.


وی به وجود 600 هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور اشاره کرد و گفت: در بروز بسیاری از بیماری‌ها نوع سبک زندگی بسیار تاثیرگذار است و بر این اساس باید در مقوله بهداشت و پیشگیری توجه ویژه و اساسی شود.


قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های مردمی با توجه به اینکه ساخت مراکز و پایگاه‌های بهداشتی از اولویت‌های نخست به شمار می‌رود از خیران خواست پیش از آنکه در ساخت مراکز بیمارستانی مشارکت داشته باشند در حوزه بهداشت و ساخت طرح‌های بهداشتی وارد شوند.


دکتر ایازی با توجه به اینکه در حال حاضر ساخت مراکز درمانی بیشتر مورد توجه خیران است، خاطرنشان کرد: برای داشتن کشوری سالم باید خیران در حوزه ساخت خانه‌های بهداشتی و فرهنگ سازی سلامت هم وارد شوند و در این مسیر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت آمادگی دارد زمین‌های دانشگاهی را برای ساخت مراکز درمانی و بهداشتی توسط خیران اختصاص دهد.


دکتر ایازی عنوان کرد: ساخت طرح‌های بهداشتی درمانی توسط خیران در زمین‌های دانشگاه مشمول معافیت‌های مالیاتی نیز می‌شود.


وی با توجه به 248 بیمارستان نیمه تمام در کشور، گفت: ساخت این طرح‌ها توسط بودجه‌های وزارت بهداشت حدود 20 سال طول می‌کشد در حالی که در صورت حمایت خیران سلامت می‌توان این طرح‌ها را برای خدمت به سلامت کشور سریع‌تر به اجرا رساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته