دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اسماعیلی درخت‌هایش را به گلستان می‌برد

گالری گلستان روز جمعه ۱۷ مهرماه میزبان مجموعه جدیدی از نقاشی‌های ابراهیم اسماعیلی با عنوان درخت می‌شود. این نمایشگاه تا جمعه ۲۳ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر : 42487

به گزارش گروه فرهنگی آنا، لیلی گلستان درباره نمایشگاه ابراهیم اسماعیلی گفت: «اسماعیلی یکی از هنرمندانی است که در سال ۱۳۶۹ از سوی گالری گلستان به جامعه هنری معرفی شد و این همکاری با برپایی شش نمایشگاه انفرادی تا سال ۱۳۷۹ ادامه داشت و به دلیل تمرکزاین هنرمند به فعالیت‌های گرافیکی در طول سال‌های جاری میزبان نمایشگاه نقاشی دیگری از او نبودیم. خوشحالم که پس از ۱۵ سال دوباره میزبان نقاشی‌های این هنرمند در گالری گلستان هستیم.»


او درباره آثاری که دراین نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت، افزود: «دراین نمایشگاه ۳۵ تابلو نقاشی از مجموعه درخت‌های این هنرمند درمعرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. اسماعیلی بی‌شک یکی از بهترین نقاشانی است که نقاشی‌هایش حس تغزلی را به مخاطب القا می‌کند. اسماعیلی در نقاشی‌های این مجموعه گویی از مینیاتور الهام گرفته است و درختانش در حالی که بسیار مدرن و خوش‌رنگ هستند، از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار هستند.»


به گفته مدیر گالری گلستان با اینکه هنرمندان بی‌شماری درخت کشیده‌اند اما درخت‌های اسماعیلی با همه این درخت‌ها فرق می‌کند و دراین مجموعه شاهد حس حرکت هستیم.


علیرضا اسماعیلی گفت: «من از دوران کودکی به نقاشی علاقه‌مند بودم اما به شکل جدی نقاشی را از دوران دانشکده شروع کردم و سال‌هاست که تمرکزم تنها معطوف به نقاشی است و درنقاشی تجربیات متعددی را تاکنون پشت سر گذاشته‌ام و پس از مجموعه سنگ‌ها که در گالری سیحون به نمایش درآمد سال‌هاست که تمرکزم را بر روی کشیدن درخت گذاشته‌ام.»


او درباره شیوه خلق یک اثر گفت: «با توجه به اینکه من در رشته گرافیک تحصیل کرده‌ام، گرافیک به کار‌هایم نظم خاصی داده است و من پیش از اینکه مقابل بوم بیایستم وقلمو به دست بگیرم مدت‌ها به موضوعاتی که مدنظرم است فکر می‌کنم و طراحی می‌کنم و زمانی که می‌خواهم کشیدن نقاشی را بر روی بوم شروع کنم می‌دانم چه چیزی می‌خواهم بکشم اما نمی‌دانم آن را چگونه به پایان خواهم رساند.»


دراین نمایشگاه ۳۵ تابلو درابعاد مختلف به نمایش گذاشته می‌شوند. نقاشی‌های این مجموعه با تکنیک‌های اکرولیک روی بوم وپاستل و مداد رنگی روی مقوا خلق شده‌اند.


علیرضا اسماعیلی نقاش و گرافیست متولد ۱۳۳۶ تهران، دانش آموخته رشته گرافیک از دانشکده هنرهای تزیینی است. او نقاشی را به شکل جدی از دوران دانشکده و زیر نظربهمن بروجنی آغاز کرد و درکنار نقاشی دررشته گرافیک فعالیت حرفه‌ای خود را دنبال کرده است. اسماعیلی یکی از نخستین هنرمندان گالری گلستان به شمار می‌رود که در سال ۱۳۶۹ از سوی این گالری به جامعه هنری معرفی شد و اتفاقا نمایشگاه او با اقبال خوبی از سوی جامعه هنری روبرو شد. اسماعیلی از فاصله سال‌های ۱۳۶۹ تا سال ۱۳۷۹ شش نمایشگاه انفرادی در گالری گلستان برپا کرده است وپس از آن نمایشگاه‌هایی درگالری آریا، سیحون و دی برپا کرده است. آثاراین هنرمند دربیش از ۰ نمایشگاه گروهی و بینال‌های معتبر طراحی، نقاشی و گرافیک در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه نقاشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته